Master House Grup, companie al carei actionar majoritar este Top Brands Distribution, a intrat pe piata lactatelor proaspete cu o investitie de 2,5 mil. euro si un nou brand – DAR Lactate. Pe langa fabrica situata in judetul Giurgiu, compania isi propune sa se extinda cu doua noi unitati de productie, dintre care una ar putea constitui o preluare a unui jucator deja existent, a declarat Remus Danaila, administratorul Master House Grup.
Intrarea Master House Grup pe piata produselor lactate, estimata in 2009 la 1,15 mld. euro, se produce la scurt timp de la majorarea capitalului prin aportul de 600.000 de lei adus de catre compania Top Brands Distribution, care detine in prezent 66,67% din actiuni. Capitalul social al Master House Grup se situeaza in prezent la 924.700 lei.

Gama de produse DAR Lactate, formata in prezent din lapte, iaurt, iaurt de baut, sana si smantana, va fi produsa in fabrica din comuna Bucsani, sat Vadu Lat, judetul Giurgiu. Unitatea are o capacitate de productie de 25.000 de litri pe zi, in urmatorii doi ani aceasta putand sa se tripleze, pana la 100.000 de litri pe zi. Principala linie de procesare a fost adusa din Italia.

“Nu vrem sa fim un jucator oarecare, ne dorim sa fim un jucator respectabil pe aceasta piata. Vom continua investitiile in marirea capacitatii de productie a fabricii din Giurgiu, banii obtinuti, atat din fonduri SAPARD cat si din suport bancar urmand sa fie folositi in modernizare, resurse umane. Pe masura ce ne vom dezvolta, intentionam sa lansam noi branduri, in noi categorii”, spune Remus Danaila (foto).

La momentul preluarii de catre Top Brands Distribution, fabrica avea 20 de angajati, numarul acestora crescand in prezent pana la 50. Majoritatea noilor angajati au fost recrutati pe plan local, insa personalul de specialitate a fost adus din Bucuresti si din alte zone din tara.

Potrivit acestuia, Master House Grup a demarat lucrarile la o noua fabrica, situata in judetul Neamt, care va asigura aprovizionarea pe zona Moldovei. Noua unitate urmeaza sa fie finalizata pana in toamna anului 2010, investitia ridicandu-se in prezent la 800.000 de euro.

“Investitia totala in fabrica din judetul Neamt o estimam undeva la 1-2 mil. euro, este un proiect Greenfield, pentru care vom apela si la fonduri structurale. Aceasta fabrica va avea 100 de angajati”, declara Danaila.

Daca fabrica din judetul Giurgiu va acoperi zona de sud a Romaniei, iar cea din judetul Neamt pe cea din nord, un al treilea proiect va furniza produsele Master House Grup pentru zona de centru si vest a tarii. Despre aceasta unitate de productie, Danaila precizeaza ca poate fi un proiect Greenfield, dar poate reprezenta in acelasi timp tinta unei preluari.

“Fabrica respectiva trebuie sa functioneze conform standardelor impuse de Uniunea Europeana. Astfel, ne propunem sa devenim distribuitori nationali in 3 ani. De asemenea, intentionam sa deschidem si ferme care sa furnizeze materia prima necesara, pe care in acest moment o achizitionam de la producatori locali avizati”, explica Remus Danaila.

Distributia produselor DAR Lactate va fi asigurata de catre Top Brands Distribution, pentru inceput doar in Bucuresti. Obiectivul companiei este ca pana in 2010 produsele DAR Lactate sa fie disponibile in peste 500 de magazine de proximitate, iar pana in primul trimestru si in retelele de supermarketuri si hipermarketuri. In prezent, forta de vanzari este de 12 oameni, urmand ca numarul acestora sa creasca in functie de majorarea capacitatii de productie.

Gama de produse DAR Lactate se incadreaza in categoria mainstream, adresandu-se in principal familiilor cu copii, cu venituri medii, din mediul urban.

Master House Grup este detinuta in prezent de Top Brand Distribution (66,67%) si de Abu Wakid Darwish (27,25%) si Abu Wakid Darwish Nicoleta (6,08%), fondatorii companiei, potrivit datelor furnizate de Registrul Comertului.

Top Brands Distribution este este cel de-al doilea mare jucator pe piata de distributie din Romania. Infiintata in 1998, compania Top Brands Distribution are in prezent peste 450 de angajati si peste 20.000 clienti, distribuind produsele Philip Morris si Kraft Foods. De-a lungul timpului, Top Brands Distribution si-a dezvoltat o retea impresionanta de distributie care in prezent acopera Capitala si 18 judete ale tarii.

In anul 2008, cifra de afaceri a Top Brands Distribution a atins 317 milioane euro, pentru ca in primul semestru 2009 sa totalizeze 140 milioane euro. In plus, compania estimeaza pentru acest an afaceri de 400 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri