„Ultima tendinta este ca numarul celor care platesc cursurile pe cont propriu creste. In urma masurilor de reducere sau chiar taiere a bugetelor de training din companii, dar si a cresterii competitivitatii pe piata muncii, managerii au devenit constienti ca participarea la cursuri de calitate este o investitie cel putin la fel de importanta ca o masina sau un proiect imobiliar”, spune Lavinia Rasca, director general Exec-Edu.

Cursurile au o durata de 4-9 luni, in functie de domeniul de activitate, si preturi de pana la 3.000 de euro.

Analiza citata arata ca 21% din totalul celor chestionati au obtinut o promovare dupa absolvirea cursurilor, iar o treime din cei promovati ocupa in prezent pozitii de top management.

Totodata, aproape un sfert din participantii la studii au obtinut o crestere salariala dupa absolvire.

De asemenea, doar 7% din absolventi au decis sa se analizeze in antreprenoriat.

“Procentul de 7% poate fi considerat mare, in contexul crizei. Trecerea la antreprenoriat este direct corelata cu faptul ca, in urma absolvirii cursurilor, absolventii declara ca le-a crescut increderea in ei insisi si si-au dezvoltat abilitatile de a lua decizii. A avea curajul sa lansezi un business propriu, cand nu esti la inceput de drum si detii o pozitie sigura de manager intr-o companie mare, este un lucru rar”, mentioneaza Rasca.

Studiul a mai evidentiat ca cele mai importante castiguri ale absolventilor sunt cunostintele si abilitatile dobandite (31,5%), oportunitatile de networking (15,7%) si schimbul de idei cu colegii cu nivel similar de experienta (9%).

Analiza a fost realizata in perioada mai-iunie 2009 pe un esantion de 200 de manageri absolventi.