In primele 9 luni din 2008, CFR Marfa inregistra pierderi de 50.893.000 lei.

"Aceasta scadere a veniturilor se datoreaza reducerii cantitatilor prezentate la transport de catre clienti si incetarii totale sau partiale a activitatii unor societati comerciale, clienti ai CFR Marfa (Arcelor Mittal Galati, Oltchim, Doljchim, Azomures), toate acestea ducand la transportarea unor cantitati mai mici comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", au declarat reprezentantii companiei, citati de NewsIn.

In intervalul ianuarie-septembrie 2009, societatea a realizat un volum de transport de 21.329.000 tone, reprezentand 61,2% din cantitatea transportata in aceesi perioada a anului 2008.

CFR Marfa a transportat anul trecut 44.439,5 mii tone, reprezentand 66,6% din piata transportului feroviar de marfa. In anul 2009 reprezentantii companiei preconizeaza ca piata transportului de marfa feroviar va scadea cu circa 35-40%.

Operatorul national de transport de marfa estimeaza ca in anul 2010 va transporta un volum de 32.051 mii tone, ceea ce va reprezenta o crestere cu 9% fata de anul 2009.

La inceputul lunii iulie, circa 7.000 de salariati ai CFR Marfa au intrat in somaj tehnic, prin rotatie, acestia primind 75% din salariul de baza, corespunzator locului de munca detinut in momentul aplicarii masurii. Calin Gratian, directorul general al CFR Marfa la acea perioada, declara ca trimiterea in somaj reprezinta o economie la fondul de salarii de aproximativ 25%, care, corelata cu alte masuri de reducere a cheltuielilor, ar putea ajunge chiar la 30%.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Gheorghe Popa declara, in 11 octombrie ca administratia si sindicalistii au ajuns la un acord potrivit caruia somajul tehnic la CFR Marfa a fost prelungit cu alte trei luni, pana la sfarsitul anului, in asa fel incat activitatea companiei sa nu fie afectata.

Potrivit unui proiect de Ordonanta pregatit de MTI, 10.342 de angajati urmeaza sa fie concediati de la companiile din sectorul feroviar, cei mai multi de la CFR Marfa - 6.700.

Printre principalii concurenti ai CFR Marfa pe piata transportului feroviar de marfa din Romania se afla Grup Feroviar Roman (GFR), Servtrans Invest, Unifertrans si Transferoviar Grup Cluj-Napoca.