“Am acceptat propunerea StarBev de a conduce operatiunile proaspat achizitionate de acesta. M-am alaturat noii echipe pentru ca impartasim aceleasi valori si cred in acest proiect. Piata berii este una extrem de competitiva. Dupa mai bine de un an si jumatate de pauza, ma bucur sa revin in business, sa fac echipa cu manageri profesionisti, sa construim impreuna planuri, strategii si scenarii de business real intr-o piata atat de dificila”, a declarat pentru Wall-Street Mihai Ghyka (foto).

Prioritatile sale sunt oamenii si brandurile, spune Ghyka, care se va concentra in urmatoarele saptamani pe intelegerea afacerii si evolutia sa din ultimii doi ani si pe cunoasterea cator mai multi din angajatii noi.

“Din perspectiva de consultant stiu ca puterea unei companii sta in oamenii sai. De la manager pana la operatorul de linie, profesionalismul si gradul de implicare in business fac diferenta. In urmatoarele saptamani, voi cauta sa cunosc cat mai multi din noii veniti, sa inteleg afacerea si evolutia ei din ultimii doi ani. StarBev dispune de un portofoliu de marci puternice care acopera toate segmentele de piata. Vom cauta sa avem o strategie castigatoare pe fiecare segment in parte. Bergenbier a fost si ramane motorul afacerii noastre”, afirma Ghyka.

La inceputul anului 2008, Mihai Ghyka decidea sa ia o pauza in cariera sa de manager de multinationala, renuntand totodata si la functia de Presedinte al Asociatiei Berarii Romaniei pe care o detinea la acea data. De atunci si pana in prezent, acesta a continuat sa activeze in calitate de membru al senatului IAA (International Advertising Council), iar in 2009 a beneficiat de o bursa de studii in SUA destinata executivilor de top, Eisenhower Fellowships.

In decembrie 2008 se alatura companiei de consultanta The Network, fondata de Eusediu Margasoiu, fost director de marketing la Pepsi Americas, si Cristina Gheorghe, ex-manager la P&G.

“The Network va continua sa functioneze cu succes prin experienta unor profesionisti de elita precum Cristina Gheorghe, Eusediu Margasoiu si Paul Markovits. Experienta alaturi de ei m-a ajutat sa inteleg alte domenii de afaceri, la care nu am avut acces in trecut. In echipa The Network am invatat sa privim business-ul prin ochii altor manageri, adaugand valoare prin experienta noastra din multinationale. Mi-ar fi parut rau sa trec prin aceasta criza economica ca un simplu consultant - o pozitie (prea) confortabila”, explica Mihai Ghyka.

Mihai Ghyka il inlocuieste pe Eduardo Luz la conducerea operatiunilor din Romania ale grupului StarBev, dupa ce la inceputul lunii decembrie 2009, CVC Capital Partners (“CVC”) a finalizat tranzactia pentru achizitionarea operatiunilor din Europa Centrala si de Est a Anheuser-Busch InBev. CVC Capital Partners: Romania ramane o piata de interes pentru noi

Filiala locala a grupului StarBev este unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, detinand in industria berii pozitia a 3-a conform datelor de retail audit MEMRB Romania. Compania detine in prezent doua fabrici de bere, la Ploiesti si Blaj, are peste 750 angajati si o retea de distributie nationala.

Aceasta produce marcile Stella Artois, Beck's, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Mihai Ghyka pleaca de la conducerea InBev Romania

Mihai Ghyka pleaca de la conducerea InBev Romania