Cel putin cinci fonduri de investitii au fost interesate sa cumpere activele din Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Romania si Serbia. Printre clientii interesati de tranzactie s-a numarat si rivalul SAB Miller.

Din vanzarea InBev Romania grupul a obtinut intre 250 si 300 de milioane de euro, potrivit estimarilor oferite Wall-Street de mai multi consultanti in fuziuni si achizitii de pe pe piata locala.

Subsidiara locala a gigantului Anheuser-Bush Inbev a afisat anul trecut o scadere a cifrei de afaceri pana la 173,5 mil. euro, fata de valoarea atinsa in 2007, de 188,5 mil. euro (627.835.160 lei). In plus, profitul net al companiei s-a redus cu 53% fata de 2007, pana la valoarea de aproximativ 15 mil. euro (55.320.400 lei).

In luna septembrie, InBev a anuntat ca va suspenda pentru sase luni productia in fabrica din Blaj, 110 angajati intrand astfel in somaj tehnic. Compania mai detine o unitate de productie la Ploiesti si este cel de-al treilea producator de bere din Romania din punct de vedere al volumului dupa Ursus Breweries, detinut de SAB Miller, si Heineken.

La nivelul anului 2008, din totalul volumului de bere vandut, zona Europa Centrala si de Est a avut o pondere de 16,2%. Romania a livrat peste 8% din volumele vandute de zona, ocupand astfel locul al treilea ca marime si importanta a pietei in zona Europa Centrala si de Est.

Prezenta de 15 ani pe piata locala, InBev Romania produce marcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Fara a oferi detalii despre durata negocierilor, oficialii Anheuser-Busch Inbev au declarat pentru Wall-Street ca ”aceasta tranzactie s-a incadrat in criteriile de valoare, siguranta si sincronizare, printre multi alti factori”. In schimb, potrivit publicatiei Bloomberg, negocierile au inceput in luna iulie, moment in care oferta TPG Inc. a cazut, tranzactia urmand sa fie finalizata pana in luna ianuarie 2010.

Potrivit acestora, tranzactia nu a fost influentata de actualul context economic. ”Vindem aceste active intrucat acest lucru ne va permite sa ne concentram mai bine asupra resurselor noastre, concomitent cu eficientizarea operatiunilor. Vanzarea va permite Anheuser-Busch InBev sa se axeze pe pietele principale. De asemenea, CVC are un obiectiv principal - transformarea StarBev, noul grup care va concetra operatiunile preluare, in lider regional”.

CVC va produce si va distribui marcile de bere Stella Artois, Beck's, Lowenbrau, Hoegaarden, Spaten si Leffe in tarile in care a preluat operatiunile, sub licenta AB InBev. In schimb, AB InBev va continua sa detina drepturile de productie si distributie brandul Staropramen in Rusia, Germania, SUA si Marea Britanie.

De asemenea, AB InBev are dreptul sa lanseze prima oferta de cumparare in cazul in care CVC se decide sa vanda operatiunile achizitionate.

AB InBev a vandut in luna mai divizia Oriental din Coreea de Sud, fondului de investitii Kohlberg Kravis Roberts in schimbul sumei de 1,8 miliarde dolari.

Compania a mai vandut participatia sa de 20% din producatorul chinez de bere Tsingtao, pentru 700 milioane dolari, companiei nipone Asahi, obtinand sume suplimentare de aproximativ 100 milioane dolari prin vanzarea retelei americane de productie si distributie a producatorului canadian de bere Labatt.

CVC Capital Partners a fost infiintat in anul 1981 si are 19 birouri in SUA, Asia si Europa, 280.000 de angajati si afaceri de 88 mld. dolari la nivelul anului trecut. Activele fondului au o valoare cumulata de aproximativ 18 mld. dolari.

Primii trei berari ai Romaniei: Afaceri de sute de milioane si profit in scadere in 2008

Primii trei berari ai Romaniei: Afaceri de sute de milioane si...