“Performanta inregistrata in 2009 demonstreaza ca strategia noastra – focus pe valoare - da rezultate. Aceasta performanta este si mai valoroasa in contextul unui an dificil, in care volumele de vanzari au scazut, atat la nivel de piata, cat si la nivel de companie. Investitiile in marcile noastre focus, precum si strategia noastra de a ne concentra pe activele de baza ale companiei au contribuit la cresterea cifrei de afaceri cu 9% in 2009, comparativ cu 2008. Pe parcursul anului 2009 ne-am imbunatatit abilitatea de a genera lichiditati printr-o revizuire atenta a investitiilor, prin programele de management al costurilor si prin managementul capitalului de lucru. In ceea ce priveste volumele de vanzari, in 2009 acestea au avut aceeasi evolutie ca si piata berii”, a declarat Jan Derck van Karnebeek (foto), director general Heineken Romania. Reducerile de cost sunt ca aerul, le facem in fiecare zi, nu depind de criza

Potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei, in 2009, piata locala de bere a scazut cu 13%, fiind afectata de scaderea puterii de cumparare a romanilor.

In plus, anul trecut cotele de piata ale segmentelor de pret au ramas aproximativ aceleasi ca in 2008, exceptie facand segmentul mainstream, care a inregistrat a usoara crestere. In 2009, segmentul super premium a inregistrat o cota de piata de 9% (AC Nielsen 2009), segmentul premium – 11,3%, segmentul mainstream – 38,1 %, segmentul economic – 38,9%, iar segmentul de bere fara alcool – 2,7%.

In ceea ce priveste ambalajele, in 2009 cotele de piata pentru PET si CAN au inregistrat o usoara crestere, in timp ce cotele de piata pentru sticla si KEG au fost in scadere, in comparatie cu anul 2008. In consecinta, in 2009, segmentul berii la sticla a inregistrat o cota de piata de 37,3%, segmentul berii la PET - 46,1%, segmentul berii la CAN (doza) – 14,3%, iar segmentul berii la KEG – 2,3% (AC Nielsen 2009).

Raportul dintre canalele HoReCa si Retail a ramas aproximativ acelasi ca in 2008, canalul HoReCa avand o pondere de 31%, in timp ce canalul Retail a avut o pondere 69%.

“Este dificil de prevazut cum va evolua industria berii in 2010, data fiind situatia economica actuala inregistrata atat la nivel international, cat si la nivel national. Evolutia pietei berii depinde de mai multi factori, cum ar fi: puterea de cumparare a romanilor, obiceiurile de consum si evolutia economiei nationale”, a adaugat directorul general al Heineken Romania. Vezi si Berarii nu scapa de criza nici in 2010

Portofoliul de marci Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana. Heineken Romania are fabrici in Miercurea Ciuc, Targu Mures, Craiova si Constanta si 1.100 angajati.

Heineken: Reducerile de cost sunt ca aerul, le facem in fiecare zi, nu depind de criza

Heineken: Reducerile de cost sunt ca aerul, le facem in fiecare zi,...