“Nu am calculat cu exactitate cifra de afaceri, insa estimam ca in primul trimestru am atins cifra de jumatate de milion de euro. Inregistram o contractie fata de aceeasi perioada a anului trecut, pentru ca efectele crizei sunt abia acum vizibile pe piata”, adauga Babutan.

Scaderea inregistrata de piata de training in primul an de criza s-a reflectat in afacerile Codecs, care s-au plasat la 1,6 milioane de euro, fata de 1,95 milioane de euro in aceeasi perioada a anului 2008. In plus, la jumatatatea anului trecut, compania avea de recuperat 0,6 milioane euro de la clienti, fiind la randul sau datoare cu 0,7 milioane de euro catre diversi furnizori.

CEO-ul Codecs estimeaza ca businessul nu va sari de 2,5 milioane de euro in acest an, in scadere cu doua milioane comparativ cu anul 2008, cand compania se plasa in fruntea clasamentului celor mai mari furnizori de traning, cu afaceri de 4,7 milioane de euro.

“Anul acesta trebuie sa avem estimari realiste. Primele bugete taiate de companii din cauza crizei au fost cele de publicitate si training, deci este normal sa incheiem contracte mai mici valoric decat anul trecut”, explica Babutan.

La inceputul anului trecut compania si-a redus cu circa 40% numarul de angajati full-time de la 74 de salariati la 45. Cateva luni mai tarziu, Catalin Ionescu, unul dintre cei mai experimentati oameni de pe piata demisiona de la conducerea organizatiei, motivand decizia prin diferentele de opinie ale actionarilor in ceea ce priveste directia de evolutie a businessului.

Codecs a fost infiintata in 1993, Ionel Chera fiind cel care a pus bazele companiei. Pe parcursul timpului, organizatia s-a transformat intr-un conglomerat educational, care detine o divizie de training, o tipografie, o fundatie, precum si un program de MBA, oferit pe piata locala prin parteneriat cu Open University School din Marea Britanie.



Ce aduce sfarsitul anului pentru firmele de training dupa noua luni de seceta?

Ce aduce sfarsitul anului pentru firmele de training dupa noua luni...