Update: Consortiul Vinci-Aktor, castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, a renuntat la proiect deoarece nu a reusit sa obtina finantare din partea bancilor pentru demararea lucrarilor in conditiile contractului semnat, a declarat Dorina Tiron, sefa Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR)

"In continuare, vom analiza pe ce finantare vom merge pentru acest proiect. Luni, in cadrul unei conferinte de presa, vom prezenta exact ce se va intampla in continuare cu privire la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov", a declarat directorul general al CNADNR, Dorina Tiron.

Consortiul Vinci-Aktor nu va plati nicio despagubire, compensatii sau orice alte sume catre oricare dintre parti.


Valoarea totala acordului privind constructia autostrazii este estimata la 4,8 miliarde de euro, scrie NewsIn.

Consortiul a notificat printr-o serie de scrisori Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Ministerul Transporturilor ca nu a obtinut finantarea pentru demararea constructiilor la tronsonul de 58 de kilometri din Autostrada Comarnic Brasov.

O intalnire intre Vinci-Aktor si oficialitatile romane a avut loc saptamana trecuta.

Sursele au precizat ca Vinci-Aktor a solicitat CNADNR sa modifice conditiile din contract pentru a reusi obtinerea de finantare. CNADNR a vrut sa modifice conditiiile si chiar in situatia in care le-ar fi modificat finantarea nu ar fi fost obtinuta.

Radu Berceanu, ministrul Transporturilor,nu a dorit sa faca declaratii pe aceasta tema, precizand ca nu detine informatii cu privire la suspendarea sau anularea contractului.

"Pana nu am o intrevedere cu consortiul Vinci-Aktor, astazi sau maine s-ar putea sa ma intalnesc cu dansii, nu pot face absolut nicio declaratie, deoarece nu am fost informat pana la aceasta ora despre o posibila renuntare din partea lor. Contractul a fost semnat in ianuarie si atunci le-am dat termen de 90 de zile sa clarifice anumite aspecte legate de pret-finantare-posibilitatea platii statului", a precizat Radu Berceanu.

Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA.

Berceanu, presedintele grupului Vinci si un reprezentant al companiei Aktor au semnat, in 18 ianuarie, contractul.


"Pe noi ne intereseaza daca ei nu pot sa faca inchiderea financiara si pot sa vina sa spuna ca renunta. Noi credem insa ca fiind un consortiu atat de puternic va gasi posibilitati de finantare, iar BEI (Banca Europeana de Investitii, n.r.) mie personal mi-a spus ca sunt interesati sa participe la finantare", spunea ministrul Berceanu la semnarea din 18 ianuarie a contractului.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.

Citeste si
Investitorii straini: 1 mld. de euro in autostrazi ar crea pana la 50.000 de locuri de munca

Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov va fi semnat astazi

Contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov va fi semnat astazi