Bogdan Enache, TNT: Nu se pune problema sa inregistram pierderi

In fata unei astfel de situatii, fara precedent, companiile de curierat au reactionat prin suplimentarea transportului terestru. “La nivel local am suplimentat cu cateva unitati numarul unitatilor terestre pentru a face fata problemelor inchiderii spatiului aerian. In aceste condtii livrarile s-au facut cu o intarziere de 24 pana la 48 de ore”, a declarat Bogdan Enache (foto).

Segmentul de curierat express are o pondere de 15% din operatiunile zilnice ale TNT Romania. “Nu se poate vorbi despre pierderi in cazul companiilor de curierat, ci doar de intarzieri, dar clientii au inteles acest lucru”, a mai spul seful TNT Romania.

Potrivit lui Enache, pe fondul deschiderii spatiului aerian, TNT Romania va relua incepand de marti, 20 aprilie, operatiunile express. “Marti seara operam prima cursa express din Romania, odata cu redeschiderea spatiului aerian local”, a mai spus oficialul companiei de curierat.

Acesta a recunoscut ca cele mai mari probleme au fost cu livrarile din Asia si continentul american. “Daca intre Polonia si Cehia poti inlocui fara probleme serviciul express cu cel terestru, cand vine vorba de colete care vin din Asia sau America, atunci se complica procesul”, mai explica Enache.

TNT Romania este componenta a concernului international TNT N.V., liderul european in distributia prin curierat express, logistica si servicii internationale de expediere.

In Romania, TNT si-a definit pozitia pe piata in 1999, prin achizitionarea actiunilor companiei Romcargo care functiona din 1991 ca unic agent TNT in Romania.

DHL: Clientii nu vor fi despagubiti


Ult alt jucator important de pe piata de curierat, DHL, estimeaza intarzieri de pana la 5 zile. “Estimam o intarziere de 24-72 de ore a timpului de tranzit pentru expedierile care se deplaseaza pe teritoriul Europei si de 3-5 zile intarziere pentru expedierile care se deplaseaza spre si dinspre Europa si restul lumii”, au declarat oficialii DHL.

Potrivit DHL, rutele pentru care serviciile DHL de livrare nu vor fi afectate sunt expedierile care se deplaseaza pe teritoriul Asiei, Orientului Mijlociu, Africii si continentului American si toate expedierile care se deplaseaza intre continentele lumii, cu exceptia Europei.

Conform DHL, clientii nu pot fi despagubiti intr-o asemenea situatie. “Garantia pentru serviciile noastre cu livrare in timp definit si pentru care se aplica in mod normal politica de garantare a returnarii banilor nu se aplica in cazul in care retelele de transport sunt afectate de imprejurari exceptionale, cum ar fi in acest caz”, au mai declarat reprezentantii companiei de curierat.

DHL este liderul global al pietei de curierat expres si logistica, specializat in furnizarea de solutii inovative si adaptate cerintelor specifice, provenite printr-o singura sursa. Reteaua internationala DHL cuprinde peste 220 de tari si teritorii din intreaga lume.