Asteptarile salariale ale tinerilor fara experienta pe piata fortei de munca se plaseaza intre 1.000 si 2.500 de lei, in functie de domeniul in care doresc sa activeze. Inca din 2009 s-a observat o tendinta de scadere a pretentiilor salariale din partea tinerilor, atat pe fondul crizei financiare, cat si a imaginii tot mai realiste a candidatilor asupra pietei fortei de munca”, afirma Dragos Gheban, business development manager la compania de consultanta in resurse umane Catalyst, organizatorul targului.

Companiile prezente la targ au pus la bataie 1.600 de joburi, cele mai multe fiind oferite in domenii ca IT (350 de locuri de munca), finante-banci si contabilitate, inginerie si vanzari.

Cel mai mare angajator prezent la targ in acest an este HP Romania, cu 600 de pozitii nou deschise.

„Pe langa cunostintele de limbi straine, cautam angajati care sa intruneasca abilitati precum deschidere, inovatie, deprinderi de comunicare si negociere si, poate cel mai important, dorinta de a invata si a se adapta cerintelor unui mediu multinational. Altfel spus, orice tanar si nu numai este un potential candidat pentru noi”, afirma Anca Tapai, staffing lead Hewlett-Packard Romania.

Compania Adobe Systems, cel mai mare producator de programe pentru design graphic, care la sfarsitul anului 2009 anunta disponibilizarea a aproape 9% din forta de munca la nivel international, pe fondul declinului vanzarilor, a venit la targ cu o oferta de locuri de munca pentru 30-50 de dezvoltatori web, potrivit reprezentantilor companiei.

Si furnizorul de servicii de ousourcing si software Wipro, cu circa 750 de salariati in Romania, a venit la targ cu o oferta de aproximativ 110 joburi, dintre care 80 in Timisoara si 30 in Bucuresti.

“Cautam atat oameni cu experienta, cat si persoane pe entry level, in functie de procesele pe care trebuie sa le derulam. Daca un proces este nou, atunci cautam pe cineva fara experienta, pentru ca putem sa formam noi personalul”, au spus reprezentantii Wipro prezenti la targ.


Targul de cariera, o oportunitate si pentru seniori

Participantii cu experienta mai mare de un an pe piata fortei de munca au totalizat 40% din numarul total de 16.000 de vizitatori. In editia din toamna anului trecut organizatorii au anuntat cresterea ponderii de vizitator seniori cu 30%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In acest an, ofertele de posturi pentru candidatii cu experienta in munca au venit in principal de la companiile din industrii mai putin lovite de criza, ca FMCG (industria bunurilor de larg consum) , IT, Business Process Outsourcing (BPO) si retail. Participantii cu experienta au putut aplica chiar si pentru cateva pozitii de management in cadrul companiilor din industriile financiar-bancara, FMCG, IT si telecom.

„La aceasta editie am avut oportunitati atat pentru candidati care au intre 1 si 7 ani de experienta, dar si pentru studenti si absolventi. De la senior analyst, IT project manager, quality manager si manager accounting la programele de internship pentru studenti, targul a oferit o gama larga de oportunitati de cariera, cu o distributie echilibrata intre joburile pentru seniori si juniori", mentioneaza Larisa Serban, Project Manager Angajatori de TOP.

Un candidat a lasat 20 de CV-uril

Fiecare candidat prezent la targ a lasat in medie 20 de CV-uri angajatorilor, in vreme ce la editiile trecute ale Angajatori de Top media a fost de 15 CV-uri, potrivit organizatorilor.

“Am venit la targ pentru a cauta joburi in industria financiar-bancara, intrucat am absolvit anul trecut ASE. Pana acum am lasat aproximativ sapte CV-uri si intentionez sa ma informez si asupra ofertelor de munca din segmentul BPO. Voi mai lasa si acolo inca doua-trei CV-uri", a afirmat Alina Antohi, absolventa in cadrul ASE.

Desi Gheban sustine ca anul acesta tinerii au acordat o mai mare atentie felului in care si-au redactat CV-urile, precum si asupra companiilor prezente, reprezentantii companiei Wipro afirma ca unii tineri au completat CV-uri nediscriminat, sperand sa se angajeze pe orice post disponibil.

Surpriza neplacuta a noasta a fost ca lumea habar nu are ce inseamna BPO (Business Process Outsourcing – n.red.) si ca nu stiu cine este Wipro. Foarte multi tineri confunda BPO-ul cu call-center”, au afirmat reprezentantii Wipro. Compania a selectat circa 400 de CV-uri de la vizitatorii targului, intr-o singura zi.

Exista insa si un aspect pozitiv, acela ca CV-urile sunt mai bune calitativ decat inainte.

“Daca la editiile trecute ale targului aproximativ 1% din CV-urile pe care le primeam erau complete, acum CV-urile bune au o pondere de 7-8%”, afirma reprezentantii Kaufland, care au primit circa 300 de CV-uri in prima zi a targului.

Kaufland are peste 8.000 de salariati pe piata locala, numai in acest an angajand in jur de 600 de oameni in cele cinci unitati deschise pana in prezent.

Politica retelei prevede deschiderea a circa 10 magazine anual, ceea ce inseamna ca inca 600 de oameni ar putea fi angajati in 2010, in afara celor recrutati pana acum.


Companiile pluseaza: 1.600 de job-uri la Angajatori de Top

Companiile pluseaza: 1.600 de job-uri la Angajatori de Top