Raportul a intervievat mai mult de 2000 de directori de audit intern din 55 de tari ajungand la concluzia ca, pentru a ramane relevant si a se conforma cerintelor tuturor factorilor de raspundere implicati, auditul intern trebuie sa evolueze la un nou nivel - „Audit Intern 2.0” - care sa furnizeze conducerii executive a companiilor actiuni concrete pentru managementul riscurilor.

“Criza financiara a dus la o evaluare mai atenta a practicilor de management al riscurilor adoptate de catre companii. In contextul in care foarte multi au pus actuala criza pe seama standardelor inadecvate de management al riscurilor, directorii executivi din toate sectoarele economice doresc sa-si imbunatateasca capacitatea de management al riscurilor pentru a avea succes in noul mediu de afaceri care este extrem de competitiv si de dinamic”, a declarat Dinu Bumbacea (foto), Partener, liderul Departamentului de Consultanta din cadrul PricewaterhouseCoopers Romania.

Raportul identifica trei zone critice in care ar trebui sa se concentreze departamentele de audit intern: riscurile si problemele critic, alinierea valorilor departamentului de audit intern cu asteptarile factorilor implicati si corelarea schemei de personal cu valorile promovate.
Acestea sunt de asemenea cele trei zone in care liderii departamentelor de audit intern cred ca au cel mai mult de imbunatatit.

“Ceea ce ar trebui sa retina top managerii din acest raport este ca, pentru ca echipa de audit intern sa-si poata asuma rolul de partener strategic, membrii ar trebui sa includa profesionisti experimentati si foarte calificati care sa poata identifica zonele de risc, sa sintetizeze volume mari de date, sa utilizeze mai bine tehnologia si sa ajute organizatia sa fie mai eficienta in acest mediu de afaceri extrem de competitiv”, a precizat Dinu Bumbacea.

Avand in vedere aceste noi provocari, PwC crede ca auditul intern trebuie sa aiba o abordare mai radicala fata de schimbare decat in trecut, sa regandeasca si sa redefineasca felul in care actioneaza.