Clasamentul cuprinde trei calupuri – primele zece state clasate sunt considerate a fi cele mai atractive, urmatoarele zece sunt de luat in calcul, pe cand statele din coada topului prezinta o atractivitate scazuta.

Astfel, in frunte se afla China, Kuweit, India, Arabia Saudita si Brazilia – cele mai atractive, Romania, Bosnia si Hertegovina si Guatemala incheind clasamentul.

“Romania, cu cea mai mare populatie si piata din regiune, cade de pe pozitia a 23-a pe cea de-a 28-a, pe masura ce piata devine saturata”, sunt de parere specialistii companiei de consultanta, care puncteaza faptul ca, in mod real, PIB-ul a crescut din 2000 si pana la actuala criza economica, intr-un ritm de 5-8% in fiecare an.

In ciuda prezentei unui numar semnificativ de retaileri internationali, precum Metro, Schwarz, Carrefour, Delhaize, Intermarche, Spar and Auchan, piata alimentara locala prezinta inca un grad scazut de concentrare, data fiind limitarea sa la zonele urbane, se mai precizeaza in studiul AT Kearney.

Acesta are la baza Indicele Dezvoltarii Industriei Globale de Retail (Global Retail Development Index), rezultat in urma analizei atractivitatii pietei, riscului de tara, saturatiei pietei si a presiunii factorului temporal.

Potrivit acestei analize, Romania a obtinut 39,3 de puncte din maximul de 100, ceea ce inseamna o atractivitate in usoara scadere (46 versus 49 de puncte - cat obtinuse in 2009), o presiune temporala redusa (49,4 fata de 58) si un risc de tara mai dimunuat - 61,8 de puncte comparativ cu cele 49 de puncte anterioare.