""Urgenta" cu care se ia aceasta masura nu poate prevala in fata consecintelor nefaste, directe si indirecte, si nici nu poate scuza indolenta decidentilor politici cand vine vorba despre masurile ferme cerute de mediul de afaceri, in vederea asanarii mediului economic si rezolvarii problemelor dezechilibrelor structurale care afecteaza bugetul Romaniei in ultimii ani. E de prisos sa vorbim despre efectele maririi TVA pentru ca toti specialistii in domeniu si-au spus deja cuvantul", anunta Asociatia intr-un comunicat de presa.

AMRCR considera totodata ca singura solutie viabila pentru salvarea bugetului de stat este diminuarea evaziunii fiscale, "care sufoca tot mai mult comertul din Romania si operatorii comerciali".

In opinia Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania, exista o tentatie crescanda a agentilor economici intermediari de a comite evaziune fiscala.

"Nenumarati producatori au fost nevoiti sa puna lacat afacerilor, pentru ca nu au mai putut tine pasul cu importurile netaxate, fie ca a fost vorba despre zahar, carne, legume, fructe etc. Astfel, fara eficientizarea activitatilor de combatere a evaziunii fiscale, toate incercarile de a carpi bugetul de stat vor fi in van, ba mai mult, se vor intoarce impotriva contribuabililor buni platnici, in timp ce retelele organizate ale evazionistilor de anvergura vor continua sa functioneze fara emotii. Atragem atentia asupra faptului ca insasi aceasta crestere a TVA-ului este o masura care induce cresterea evaziunii fiscale, mai ales pe piata agro-alimentara, iar autoritatile de control fiscal si vamal, depasite tot timpul de situatie, au uriasa responsabilitate de a stopa criminalitatea in acest domeniu si de a contribui, poate decisiv, la restabilirea echilibrului bugetar prin repunerea in fapt a legilor statului roman".

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) este o asociatie profesionala din care fac parte cei mai mari jucatori care opereaza pe piata de retail din Romania. Aceasta a fost constituita in anul 2003 si are in acest moment urmatorii membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real,-, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Profi, Penny Market, Praktiker , Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.