“Este o perioada foarte mica de la aceasta schimbare pentru a putea spune ca se remarca un trend, multi oameni inca nu realizeaza ce presupune aceasta majorare de TVA. In plus, fiind perioada de vara si a concediilor, oamenii sunt mai deschisi catre a cheltui. Previzionam ca la inceputul lunii septembrie oamenii vor realiza amploarea acestei schimbari asupra consumului personal si se vor vedea schimbari majore”, a declarat pentru Wall-Street Doron Zilberstein (foto).

La nivel de industrie, consumul de bere a inregistrat o usoara scadere in primele 6 luni ale acestui an, comparativ cu primul semestru al anului trecut, sustine oficialul URBB, care observa in continuare cresterea consumului off premise, dar si atentia consumatorilor la raportul calitate/pret. Segmentele preferate de romani sunt inca cel mainstream si premium.

Tendinta majora observata in consumul de bere in primul semestru a fost migrarea catre segmente inferioare de produse. “In speta, consumatorul de produse super premium s-a reorientat catre premium, cel de premium catre mainstream. In general, consumatorii se orienteaza catre produse mai ieftine, insa nu de slaba calitate. Raportul calitate/pret are un rol extrem de important”, considera Doron Zilberstein.

O alta tendinta s-a manifestat la nivelul promotiilor, care si-au pierdut din sezonalitate. Daca pana acum producatorii obisnuiau sa isi fidelizeze clientii cu precadere in perioada sarbatorilor, ofertele speciale au devenit mult mai dese.

De asemenea, ca si obicei de consum s-a constatat o migrare a consumului din on-premise catre consumul acasa.

Pe de alta parte, desi la o scara mai redusa, o tendinta remarcata este cea de crestere a preferintei consumatorilor pentru berile speciale, precum cele cu arome sau importate.

Consumul de bere per capita in Romania a atins un nivel maxim in anul 2008, cand ajunsese la valoarea de 93 litri/locuitor, situandu-se astfel in top 7 tari din Europa. In contextul crizei financiare, in 2009 consumul de bere a inregistrat scaderi sau mentinerea nivelului de vanzari in majoritatea tarilor din Europa, Romania situandu-se in continuare in top 10.

Citeste si:

Potrivit estimarilor URBB, piata interna de bere s-a situat in primele 6 luni la valoarea de circa 480 mil. euro.

Daca inceputul acestui an a stat sub semnul optimismului pentru URBB, care a mizat pe o revenire a consumului de bere in cea de-a doua jumatate a anului, din cauza recentelor modificari aparute la nivel economic, previziunile companiei s-au ajustat.

“Obiectivul nostru este de mentinere a nivelului vanzarilor de bere comparativ cu anul precedent, si de obtinere a unor rezultate superioare celor la nivel de piata, astfel incat sa inregistram o crestere a cotei de piata. Speram sa depasim acest obiectiv”, afirma Zilberstein.

In ceea ce priveste strategia adoptata pentru a doua jumatate a anului, URBB va continua sa investeasca in brandurile-cheie, in extinderea distributiei si analizarea unor noi piete externe pentru cresterea ponderii exporturilor in afacerile companiei. In prezent, exporturile reprezinta 3% din afacerile URBB, principalele tari cu care lucreaza fiind Macedonia, Bulgaria si Albania.

URBB a raportat pentru 2009 afaceri in stagnare la nivelul anului 2008, respectiv aproximativ 93 mil. euro. Compania a atins o cota de piata de 9,5%, in crestere fata de 2008 cu 15% in volum. Din punct de vedere valoric, cota de piata a companiei in 2009 este de 11.1%.

Producatorul Tuborg rupe o felie mai mare din piata berii, la afaceri in stagnare in 2009

Producatorul Tuborg rupe o felie mai mare din piata berii, la...

Portofoliul URBB cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.

Cititi si Seful URBB: Romania e cu 15 ani in urma Ungariei in privinta infrastructurii

Seful URBB: Romania e cu 15 ani in urma Ungariei in privinta infrastructurii

Seful URBB: Romania e cu 15 ani in urma Ungariei in privinta...