"Cresterea vanzarilor noastre se justifica prin programele de marketing mai active, precum si prin fructificarea oportunitatilor din piata. Insa fenomenul cu cel mai important impuls este anuntul autoritatilor de renuntare la subventiile pentru incalzire, care a dus la cresterea considerabila a vanzarilor. Este o tendinta care se va mentine si se va accentua pe termen scurt si mediu, mai ales ca din toamna pretul la incalzire si apa calda din sistemul public va creste dramatic", a declarat directorul general al companiei, Sever Scarlat.

Potrivit acestuia, nu se poate vorbi despre o tendinta de maturizarea pietei si de o crestere generalizata sau de perspectiva, ci de una conjuncturala, iar compania isi propune sa abordeze oportunitatile actuale prin programe de marketing.

De la lansarea programului "Rabla la centrale", compania a vandut peste 1.300 centrale termice Baxi. Compania tinteste vanzarea a circa 8.500 de unitati prin "Marea Debransare" pana la sfarsitul anului.

In primele sase luni, compania a vandut pe piata locala 3.600 centrale termice, boilere si panouri solare, dintre care peste 55% au fost marca Baxi .

Citeste si:

Compania sustine ca a avut in 2009 o cota de piata de 7% si estimeaza o crestere de trei puncte procentuale in acest an.

Potrivit unor studii de piata efectuate de BRG Consult, citate de companie, piata termotehnica va inregistra in 2010 o scadere in volum de circa 10%.

Totodata, vanzarile de centrale cu condensare si cele pe baza de resurse regenerabile (panouri solare, pompe de caldura, biomasa) vor avea o usoara crestere in volum, compensand pe de alta parte scaderea valorica a pietei, acestea avand preturi mai ridicate decat cele care se bazeaza pe tehnologii standard.

Baxi Romania este parte a grupului BDR Thermea, inregistrat in Olanda, entitate formata in 2009 prin fuziunea dintre Baxi Group si De Dietrich Remeha Group.