Numai in acest an compania a cheltuit 20 de milioane de euro pentru deschiderea a trei magazine noi, in Ploiesti, Sibiu si Bucuresti, precum si pentru amenajarea unor spatii de birouri.

Suma investita in 2010 este similara celei pe care OBI a alocat-o pentru deschiderile din 2008 si 2009 ale celorlate patru magazine pe care le mai detine pe piata locala.

“Sunt responsabil pentru afacerile OBI din 12 tari, iar situatia din Romania este cea mai imprevizibila, din cauza efectelor crizei financiare. Cu toate acestea, nu a fost riscant sa investim 20 de milioane de euro in acest an, deoarece pozitia de lideri in DIY (Do It Yourself –n.red.) pe care o avem in Europa Centrala si de Est ne obliga sa nu stam cu mainile incrucisate. Chiar daca lucrurile sunt dificile, vom continua sa investim in Romania”, spune Dieter Messner, membru in boardul international al OBI.

Compania si-a bugetat pentru 2011 investitii de 20 milioane de euro, suma ce ar ajunge pentru inaugurarea a maximum patru magazine. Printre orasele vizate se numara Timisoara, Craiova, Constanta, Cluj, Brasov si Bucuresti.

“Este posibil ca unul din magazinele pe care le vom face anul viitor sa fie in Bucuresti. Daca vine cineva la mine si imi aduce patru locatii bune in Capitala, incepem constructia imediat”, afirma Messner.

OBI Romania se afla in negocieri pentru inchirierea mai multor suprafete pentru constructia de magazine, dar pana acum nu a semnat nimic.

“Unii dezvoltatori inca se mai cred in 2007, in ceea ce priveste tarifele cerute, asta pentru ca 99% dintre ei si-au finantat proiectele anterioare cu ajutorul creditelor, iar acum nu mai au bani sa le returneze si, de aceea, tin la pret. Chiar daca tarifele au scazut cu 10 – 20% fata de 2007-2008, inca asteptam o scadere a preturilor si suntem convinsi ca se va intampla acest lucru. La un moment dat, dezvoltatorii trebuie sa cedeze sub presiunea creditelor”, adauga Messner.

Compania si-a pastrat tinta de a ajunge la 20 de magazine in urmatorii ani. La sfarsitul lui aprilie, Messner preciza ca OBI vrea sa deschida trei magazine anual pe piata locala.

OBI reia ofensiva in bricolaj dupa un an de asteptare

OBI reia ofensiva in bricolaj dupa un an de asteptare

"Vrem sa fim lideri de piata in toate tarile unde suntem prezenti, inclusiv in Romania. Acest lucru nu se va intampla insa in urmatorii cinci ani, pentru ca este imposibil. Obiectivul nostrum este unul pe termen lung si ne dorim sa ramanem in Romania 20-30 de ani, poate chiar 40”, mentioneaza executivul OBI.

Ultimul magazin OBI, care se deschide oficial astazi, este localizat in Bucuresti, in zona de retail Policolor de retail in care mai este prezent si un hipermarket Real, precum si o unitate Metro.

Locatia din Bucuresti, care dispune de un spatiu de vanzare de aproximativ 10.000 de metri patrati (mp), numara circa 120 de salariati.

Citeste si:

Retailerul detine in prezent sapte magazine, dintre care doua in Bucuresti si cate o unitate in Arad, Oradea, Pitesti, Ploiesti si Sibiu.

Compania, care a ajuns la 800 de salariati si la un spatiu de vanzare de peste 60.000 de mp pe piata locala, si-a majorat recent capitalul social cu 80 mil. lei (18,7 mil. euro), pana la 207,2 mil. lei ( 48,6 mil. euro), pentru a sustine expansiunea din acest an.

Obi Romania si-a majorat capitalul social cu 80 mil.lei

Obi Romania si-a majorat capitalul social cu 80 mil.lei

Urmatoarele investitii din Romania ale retailerului vor fi finantate prin aceeasi metoda.

“Filosofia grupului prevede expansiunea prin intermediul propriilor resurse si de aceea nu am apelat, pana acum, la credite”, adauga Messner.

Compania a realizat afaceri de 32,5 milioane de euro anul trecut, de peste sase ori mai mult decat in 2008, cand businessul s-a ridicat la cinci milioane de euro. In schimb, pierderile in lei au crescut cu peste 50% in 2009, la 52,1 milioane de lei (12,3 mil. euro).

Pentru 2010, retailerul si-a bugetat o crestere cu 70% a businessului, pe fondul celor trei inauguri de magazine de pana acum.

Piata locala de bricolaj a scazut anul trecut pana la aproximativ doua miliarde de euro.

“Criza va ramane o perioada mai lunga in Romania decat in alte state. De aceea, piata de DIY va continua sa scada si in acest an. Nu stim cum va evolua in 2011, dar speram ca in doi ani sa-si reia cresterea. Suntem convinsi insa ca, in momentul in care piata va incepe sa creasca, avansul din viitor nu va mai fi unul nasanatos, asa cum s-a intamplat in ultimii 10 ani, ci unul moderat”, mai spune Messner.

Principalii competitori ai OBI pe piata romaneasca de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Mr. Bricolage si Hornbach.

OBI detine peste 550 de magazine la nivel international si este unul din principalii jucatori din Europa pe segmentul de Do It Yourself. La nivelul Europei, compania are circa 40.000 de angajati.