Reteaua germana OBI, parte a grupului Tengelmann, care a intrat pe piata locala de bricolaj in toamna lui 2008, isi propune sa deschida cate trei magazine in fiecare an, pana cand va ajunge la 20 de locatii in Romania.
“Ne mentinem dorinta de a ajunge la 20 de magazine pe piata locala, chiar daca mai tarziu decat ne gandisem in 2007, inainte de aparitia crizei. Estimarea mea este ca vom reusi sa deschidem trei magazine in fiecare an, pana cand vom ajunge sa avem prezenta dorita”, spune Dieter Messner, membru in boardul international al OBI.

Retailerul de bricolaj detine in prezent cinci magazine pe piata locala, care au suportat investitii totale de 25 mil. euro, si intentioneaza sa mai deschida inca doua locatii pana la sfarsitul anului, in Sibiu si Bucuresti.

Ultimul magazin OBI, care se deschide oficial astazi, este localizat in Ploiesti, intr-un parc de retail in care mai este prezent si un hipermarket Real, inaugurat anul trecut.

Locatia din Ploiesti, care dispune de un spatiu de vanzare de circa 8.500 de metri patrati (mp), numara circa 120. In total, retailerul de bricolaj va investi 15 mil. euro in cele trei magazine planificate pentru 2010, in conditiile in care investitia medie intr-o unitate se ridica la 5 mil. euro.

“Urmatorul magazin care va fi deschis anul acesta va fi cel din Sibiu, pentru ca apoi sa deschidem inca un magazin in Bucuresti. Deocamdata, nu dorim sa facem public locul in care va fi deschisa a doua locatie din Capitala”, afirma Romano Quinzi, country manager OBI Romania.

In conditiile in care retailerul de bricolaj va deschide trei magazine anual, tinta de 20 de unitati ar putea fi atinsa la inceputul lui 2015, cand investitiile totale ale germanilor pe piata locala vor atinge 100 mil. euro. Printre orasele pe care OBI le are in vedere pentru deschiderile urmatoare de magazine, compania se va orienta, in primul rand, catre orasele mari ca Iasi, Brasov, Timisoara, Cluj sau Craiova.

Compania a deschis magazinul din Ploiesti la un an distanta de la ultima inaugurare, desi isi planificase ca in 2009 sa intre pe piata cu mai mult de doua unitati.

“Chiar daca alti competitori au ales sa-si exinda anul trecut retelele locale de magazine, in ciuda crizei financiare, noi am dorit sa fim mai prevazatori. Am folosit criza pentru a fi mai atenti si pentru a ne pregati pentru viitor. In momentul in care piata isi va reveni vom avea avantajul ca ne vom putea extinde mult mai rapid. In plus, spre deosebire de concurentii nostri, am reusit ca in 2009 sa ducem datoriile grupului pe zero. Nu cred ca vreo alta companie din domeniu se poate lauda cu asa ceva”, subliniaza Messner.

Desi a inaugurat doar doua magazine in 2009, OBI s-a orientat catre reducerea costurilor si a stocurilor acumulate, fara a disponibiliza masiv personal. In prezent, retailerul de bricolaj are peste 600 de angajati pe piata locala.

Pe langa deschiderea de unitati proprii, retailerul de bricolaj ia in calcul si eventuale achizitii ale competitorilor daca va aparea o oportunitate.

“Nu excludem posibilitatea de a face achizitii pe piata romaneasca, dar trebuie ca si eventualele magazine sa fie compatibile cu cele pe care le-am deschis deja. Cu toate acestea, trebuie sa tinem cont si de faptul ca pana acum strategia de extindere a OBI la nivel global a fost prin forte proprii, adica prin proiecte greenfield”, afirma Messner.

Oficialul companiei precizeaza ca strategia viitoare a retailerului de bricolaj ar putea cuprinde si achizitia de terenuri in Romania, chiar daca spatiile pe care se afla cele cinci magazine de pana acum sunt inchiriate.

Germanii ar putea deschide in viitor si alte locatii in Capitala, pe langa cea din cartierul Berceni si locatia care urmeaza sa fie inaugurata pana la sfarsitul acestui an.

“Bucurestiul ramane o piata atractiva, in ciuda competitiei acerbe. Am gasit deja mai multe locatii interesante in Capitala, care nu se afla insa in Sud, avand in vedere ca acolo suntem prezenti deja”, mentioneaza Messner.

Reprezentantii companiei nu au dorit sa precizeze la cat s-a ridicat cifra de afaceri in 2009, mentionand insa ca pentru 2010 vizeaza o crestere de minimum 70% a businessului, pe fondul locatiilor pe care le vor deschide in acest an.

Potrivit ultimelor date disponibile, OBI Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 5 mil. euro in 2008.

Piata locala de bricolaj a scazut anul trecut pana la aproximativ doua miliarde de euro, potrivit anumitor jucatori din domeniu.

"Ma astept ca piata sa continue sa scada si in 2010, chiar daca nu la acelasi nivel ca anul trecut. Principalul argument in favoare acestei afirmatii este ca in continuare consumul romanilor este la o valoare scazuta, asta si poate pentru ca la nivel mental oamenii par sa fie foarte afectati de criza.

Principalii competitori ai OBI pe piata romaneasca de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolaje si Tekzen.

OBI detine peste 500 de magazine la nivel international si este unul din principalii jucatori din Europa pe segmentul de Do It Yourself. La nivelul Europei, compania are circa 40.000 de angajati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri