Vanzarile de bere devanseaza cu 2% situatia din anul precedent, in timp ce Granini are o crestere de 4% in categoria bauturilor necarbonatate.

Comparativ cu anul trecut, luna care a inregistrat cele mai mari cresteri a fost august, cand volumul de bere vanduta a inregistrat o crestere de 19%, iar in cazul Granini cresterea a fost de 13%.

In perioada iunie-august, marca Granini a cumulat 40% din totalul vanzarilor primelor noua luni ale anului, iar vanzarile de bere au atins in cele trei luni aproximativ 50% din totalul vanzarilor din perioada ianuarie – septembrie 2010.

"In primele noua luni ale anului, Tuborg, Carlsberg, Skol si Guinness si-au dezvoltat cotele de piata pe segmentele pe care activeaza, iar Granini a avut o crestere de 4%", a declarat Shachar Shaine (foto), presedintele URBB&Carlsrom Beverage.

Citeste si:

La nivelul pietei, singurul segment care a cunoscut cresteri este cel de produse importate. In acest context, preferintele de consum ale anului 2010 s-au orientat mai putin spre segmentele superpremium si premium, in timp ce segmentele mainstream si local au avut cea mai redusa regresie procentuala.

In ceea ce priveste cota de piata a companiei, in perioada ianuarie - august 2010 aceasta a atins 10,4%, respectiv 17,6%. Pana la finalul anului, cota de piata estimata pentru industria de bere este de 10,5%, lansarea sortimentului special Tuborg Christmas Brew fiind asteptata sa devanseze cu 3-5% vanzarile din 2009.

O cercetare efectuata de URBB in luna iulie arata ca pe primul loc in alegerea produsului pe care sa il cumpere este favorabilitatea fata de brand (36%). La egalitate se afla alegerea in functie de pret si a produselor reci (in special in timpul verii), cu o valoare de 17%, iar pe locul trei se afla alegerea produselor care au oferte speciale (7,4%). Ultimile doua locuri sunt ocupate de achizitia in functie de reclama produsului sau recomandarea vanzatorului (3,5%) si de influenta la raft, in magazin, de plasamentul sau vizibilitatea produselor (3%).

URBB a raportat pentru 2009 afaceri in stagnare la nivelul anului 2008, respectiv aproximativ 93 mil. euro. Portofoliul companiei cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini, respectiv apa minerala Bilbor.

Producatorul Tuborg rupe o felie mai mare din piata berii, la afaceri in stagnare in 2009

Producatorul Tuborg rupe o felie mai mare din piata berii, la...