“Cifrele din momentul de fata ne arata ca ne incadram in tinta de afaceri stabilita pentru intreg anul”, spune Eduard Macarescu, director comercial al companiei, care detine pe piata locala brandul Cesarom.

Avansul vanzarilor din 2010 s-a bazat pe cresterea prezentei in magazinele de bricolaj, majorarea numarului de distribuitori si pe campaniile de publicitate, precum si pe faptul ca produsele sale au fost destinate, in primul rand segmentelor de populatie cu venituri mici si medii.

Pentru 2011, compania estimeaza ca afacerile vor avansa cu doar cateva procente, in conditiile in care piata va continua sa scada, iar importurile de produse ieftine vor pune o presiune din ce in ce mai mare pe preturi.

“Pentru anul viitor ne-am bugetat o crestere foarte mica a cifrei de afaceri, de doar cateva procente, pentru ca pe o piata in scadere, in care presiunile pe pret sunt din ce in ce mai mari, este greu sa-ti propui mai mult”, subliniaza Macarescu.

Potrivit estimarilor companiei, producatorul de placi ceramice va incheia anul cu o cota de piata de 38,5% - 39%, iar pentru anul viitor se asteapta la o majorare a cotei de piata la 40 – 42%.

Citeste si:

“Credem ca anul viitor piata va scadea, intr-o varianta optimista, cu 10%, in conditiile in care in 2010 valoarea pietei va fi mai mica de 100 de milioane de euro”, afirma Macarescu.

Aproximativ jumatate din piata locala de profil este dominata de importuri, produsele din China, a caror calitate “lasa de cele mai multe ori de dorit”, detin o cota de 20 – 22%.

Compania exporta in tari precum Bulgaria, Finlanda, Serbia, Republica Moldova si Slovacia, iar anul viitor vizează majorarea cantitatilor vandute in strainatate si extinderea prezentei in cat mai multe state europene, cum ar fi Germania, Franta şi Marea Britanie.

Grupul austriac este cel mai mare producător de plăci ceramice din România, unde este prezent prin companiile Lasselsberger SA ÅŸi Sanex Cluj-Napoca, reunite sub denumirea de Lasselsberger Romania.