"Este extrem de urgent sa fie identificate sectoarele care reprezinta un avantaj competitiv fata de alte tari. Asta inseamna ca traim intr-o lume cu o competitie foarte dura si intr-un asemenea context trebuie identificate sectoarele unde Romania are niste atuuri economice. Dupa parerea mea sunt trei sectoare: IT-ul, agricultura si energiile regenerabile", a declarat Valvis, citat de Mediafax.

El crede ca pentru cele trei sectoare este necesara o strategie de dezvoltare coerenta, o strategie care sa nu fie schimbata cu fiecare ministru sau cu fiecare guvern, si care sa fie aplicata in urmatorii 10 ani.

"Trebuie ca statul sa puna jos niste stimulente si, cu acestea, sa dezvolte sectoarele competitive. Nu prin dependenta, nu Romania piata care consuma si se indatoreaza, ci Romania care produce si cucereste exportul. Trei lucruri inseamna crestere economica: consum, investitii si export. Daca nu am consum ridicat, investitii mari facute si capacitate de a exporta, economia inseamna doar vorbe goale", a adaugat Valvis.

Citeste si:

El crede ca pentru iesirea din criza trebuie restructurata "si masina statului, si societatile de stat".

"Trebuie sa fie predictibilitate si reorganizare. Daca Romania nu gaseste niste sectoare succeptibile sa fie competitive la scara mondiala, nu vad cum se vor indrepta lucrurile", a afirmat omul de afaceri.

Jean Valvis a lansat pe piata in luna octombrie apa minerala Aqua Carpatica, la opt ani dupa ce a vandut compania Dorna Apemin, producatorul apei minerale Dorna, catre Coca-Cola, intr-o tranzactie estimata la aproximativ 40 de milioane de euro.
Valvis a vandut in 2008 si afacerea cu lactate La Dorna catre grupul francez Lactalis, intr-o tranzactie evaluata intre 70 si 90 de milioane de euro.