Furnizorul de servicii medicale private Medsana estimeaza pentru acest an o crestere de 35% a cifrei de afaceri, daca va relua investitiile sistate anul trecut, iar in caz contrar vizeaza un avans de 15%, pe fondul orientarii pacientilor spre sistemul medical privat, potrivit Mediafax.

"Bugetul de venituri pentru anul 2011 contine doua variante. Una dintre ele prevede implementarea investitiilor inghetate anul trecut, in cazul in care climatul economic se va stabiliza, si cealalta prevede derularea activitatii in aceeasi parametri ca si in anul 2010, in cazul in care instabilitatea economica va continua. (...) Daca se vor realiza investitiile preconizate, volumul cifrei de afaceri va creste cu aproximativ 35%, iar in situatia in care climatul economic va fi la fel de instabil ca in anul care tocmai a trecut, preconizam ca vom avea o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 15%", a declarat directorul general al Medsana, Vassilis Chaniotis.

Obiectivele investitionale ale Medsana includ deschiderea a doua centre medicale in Bucuresti, a unei clinici de pediatrie, extinderea laboratorului de analize si investigatii medicale, precum si reluarea proiectului de constructie a unui spital de 200 de paturi.

Medsana a avut anul trecut o cifra de afaceri similara cu cea din 2009, de 6,4 milioane de euro.

"Piata serviciilor medicale este unul dintre domeniile de business in care efectele crizei financiare nu s-au resimtit la fel de mult, in primul rand datorita faptului ca de sanatate este nevoie sa ne ingrijim chiar si in perioada de criza financiara", a spus Chaniotis.

Cu toate acestea, Chaniotis a mentionat ca in 2010 companiile au redus serviciile medicale acordate salariatilor, limitandu-se la cele de protectie a muncii. Pe de alta parte, a crescut numarul persoanelor fizice care au apelat la serviciile medicale oferite de operatorii privati.

"Am observat ca foarte multe companii din piata s-au limitat la a le oferi angajatilor doar medicina muncii asociata cu unele programe de profilaxie, ceea ce a dus, evident, la o diminuare a nivelului de servicii medicale contractate de catre angajatori. Pe de alta parte, ponderea clientilor persoane fizice este mai mare la nivelul intregii piete fata de anii trecuti", a adaugat oficialul Medsana.

Astfel, la nivelul unitatilor medicale Medsana segmentul de business corporate a avut in 2010 o pondere de aproximativ 40% din totalul cifrei de afaceri, fiind in usoara scadere fata de anul 2009, in timp ce numarul de clienti individuali a crescut cu aproximativ 10% fata de anul anterior.

In 2010 au fost deserviti aproximativ 170.000 de pacienti in cele trei clinici ale Medsana din Bucuresti si Ploiesti.
Chaniotis a mentionat ca suma medie cheltuita de pacienti s-a redus anul trecut de la 40 de euro la 35 de euro, din cauza scaderii puterii de cumparare a populatiei, "care opteaza pentru mai putine analize si investigatii medicale, limitandu-se la strictul necesar".

El nu crede ca piata serviciilor medicale private va inregistra anul acesta cresteri importante, in contextul unei puteri de cumparare scazute.

"La nivelul pietei, este probabil ca in anul 2011 sa nu se inregistereze rate de crestere similare cu cele din anii precedenti, in primul rand din cauza scaderii puterii de cumparare a populatiei si inghetarii beneficiilor la nivelul companiilor", a mai spus Chaniotis.

Compania Medsana este controlata de Athens Medical Center din Grecia in asociere cu grupul german Asklepios Kliniken si are 175 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri