“Cresterea taxarii este cauza principala si nu cresterea pretului materiei prime. Statul este de vina. De altfel, aceasta nu este o hiba pe care o avem doar noi. Intreaga Europa face greseli in privinta cresterii impozitarii. Aceasta filosofie fiscala se dovedeste a fi gresita pentru ca duce la ritmuri de crestere economica foarte scazute”, a spus Dinu Patriciu, la Radio Guerrilla.

El a reluat o declaratie mai veche, conform careia profitul rafinariilor din Europa este negativ. “Nu avem vreo rafinare profitabila in Europa. Companiile petroliere fac profit pe alte paliere: extractie, productie si, eventual, distributie".

Anul 2010 pentru Dinu Patriciu in 60 de secunde

Anul 2010 pentru Dinu Patriciu in 60 de secunde

In ultima perioada au avut loc mai multe protestele organizate in statiile de alimentare. “Cred ca protestul ar trebui sa se indrepte catre scaderea taxelor si nu la benzinarii, ceea ce il face complet ineficient. Consumul de carburanti are o flexibilitate extrem de redusa, indiferent de pret. Suntem dependenti de combustibili”, a declarat Dinu Patriciu.

In opinia sa, pretul titeiului va evolua pe termen scurt peste pragul de 100 de dolari pe baril. “Dupa perioada de criza financiara inceputa in 2008 s-a reluat evolutia fireasca a cresterii pretului titeiului brut pe care o prevedeam inca din 2007. Evolutia aceasta va fi constant in sus, cu atat mai mult cu cat vom intra intr-o perioada de inflatie”.

Barilul de petrol se apropie 100 dolari. Ce state vor fi mai afectate? Marea Britanie si o serie de state vulnerabile din zona euro, precum Grecia, Irlanda, Portugalia si Spania, sunt cele mai expuse la riscurile presupuse de revenirea pretului petrolului la 100 de dolari pe baril, care ameninta cresterea economica, potrivit unei analize Reuters.

Barilul de petrol se apropie 100 dolari. Ce state vor fi mai afectate?

Barilul de petrol se apropie 100 dolari. Ce state vor fi mai afectate?

Citeste si:

Omul de afaceri a mai spus ca o pondere cuprinsa intre 50 si 70% din pretul carburantilor, in functie de evolutia titeiului pe piata, ii revine Statului. “Afacerea aceasta este a Statului, nu a producatorilor".

Dinu Patriciu, despre:

Companiile petroliere: “Nu numai ca sunt primele care isi platesc datoriile catre stat, ci sunt chiar obligate sa o faca. Sunt creditori ai statului, nu debitori, platind acciza la iesirea din rafinarie, inainte de a comercializa produsele, in fiecare zi de 25 a lunii”.

Criza:
“Nu ne aflam intr-o criza mondiala a petrolului, ci intr-o criza economica din care fiecare va iesi mai repede in functie de cat inteligenta”.

Energia alternativa:
“Nu vom asista la o trecere catre combustibilii alternativi. Aceste industrii si tehnologii alternative supravietuiesc datorita subventionarii de care state”.

Ce costuri sunt incluse in pretul carburantilor?

Potrivit datelor colectate pana in prezent de Consiliul Concurentei, care investigheaza piata comercializarii de carburanti inca din 2005, jumatate din costul carburantilor inseamna materia prima, iar restul - costurile de transport, taxele si accizele.

Componentele preturilor carburantilor sunt taxa pe valoare adaugata (TVA), acciza, taxa speciala de drum, costurile logistice (distributie primara si secundara), costurile de operare a retelei de distributie, costurile materiei prime (inclusiv costurile aferente prelucrarii acesteia), costurile financiare si adaosul comercial, potrivit Rompetrol.

Ce se ascunde in spatele preturilor umflate la benzina?

Ce se ascunde in spatele preturilor umflate la benzina?