Una dintre tendintele majore ale anului trecut in industria locala a berii, care domina si inceputul lui 2011, consta in mutarea consumului predominant acasa. “Sa iesim la o bere este un concept care, in Romania, nu se aplica iarna aproape deloc, ci doar vara si atunci in scadere”, crede Shachar Shaine, fostul presedinte al companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB).
“Obiceiul romanesc este sa ai o sticla de 2 litri de bere in frigider. In strainatate lucrurile stau cu totul altfel. De exemplu, irlandezii se opresc dupa terminarea programului de lucru intr-un pub si beau o bere. «Iesitul la o bere» este un concept care se aplica vara, si atunci din ce in ce mai putin, iar iarna aproape deloc”, considera Shachar Shaine.

Daca in 2008 consumul de bere anual per capita se situa in Romania la 93 de litri, plasand Romania in top 7 tari din Europa, criza financiara a scazut aceasta valoare pana la 73 de litri/capita. Spre comparatie, consumul anual per capita in tari precum Germania, Cehia, Danemarca sau SUA depaseste 100 de litri. Bulgaria se situeaza sub nivelul Romaniei, inregistrand un consum anual de 60 de litri/capita.

In ceea ce priveste factorii care au influentat decizia de cumparare in 2010, potrivit cercetarilor URBB, cel mai important aspect a fost reprezentat de favorabilitatea si afinitatea fata de marca (37%), urmata de pret (17%), daca produsul este pastrat la rece (15%), tipul de ambalaj (14%), si pe locul 5 promotiile si ofertele speciale.

Potrivit datelor URBB, piata berii din Romania a inregistrat anul trecut o contractie de 5-6%, insa perspectivele pentru 2011 sunt optimiste, industria putand raporta un avans de 3-4%.

“Scaderea industriei de bere a fost mai accentuata in prima parte a anului trecut, insa s-a moderat spre sfarsit, in ultimul trimestru existand o usoara crestere. Ce a fost mai greu a trecut, in acest an putem asista la o crestere de 3-4%. Masurile de austeritate au fost luate, economia da semne de stabilizare si creditarea pare sa reporneasca”, explica Shaine.

Potrivit acestuia, majorarea TVA a generat anul trecut o crestere a pretului berii cu 3-5%. “TVA trebuie adus la valoarea anterioara. Aceasta masura a reprezentat o pedeapsa, nu a fost o masura care sa ii ajute pe consumatori. Cum a crescut, asa trebuie sa si scada”, completeaza fostul presedintele al URBB.

Cu ce ambitii de business vine noul sef al URBB

URBB a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu 7% in volum si cu 3% in valoare, fata de 2009. Marcile din portofoliul URBB care au inregistrat cea mai mare crestere au fost Skol, Tuborg, Granini si Guinness.

In 2009 cifra de afaceri a companiei a fost de 100 mil. euro.

Pentru acest an producatorul Tuborg vizeaza majorarea vanzarilor cu 10%, potrivit noului presedinte al companiei, Hezy Ovadia (foto).

“Intentionez sa mentin ritmul de crestere al companiei din anii anteriori. Provocarea principala pentru mine o va reprezenta mentinerea vanzarilor si a cotei de piata intr-un climat dificil, cand oamenii sunt mai atenti si mai selectivi cu produsele pe care le achizitioneaza. Nu vom avea salturi mari pentru a castiga cota de piata, avem o strategie graduala, astfel incat clientii sa ne cunoasca produsele”, spune Ovadia.

Acesta a mentionat ca nu intentioneaza sa implementeze noi strategii in companie, pastrand obiectivul de business al URBB – prezenta in top 5 producatori de bere din Romania.

Investitiile pentru acest an ating suma de 4 mil. euro si vizeaza in principal fabrica de ape minerale Bilbor, pentru exploatarea zonei de noi surse, sistemul de distributie, imbunatatirea liniilor de imbuteliere de bere si suc, precum si a sistemului informatic.

URBB a intrat anul trecut in industria apelor minerale in urma unei investitii de 10 mil. euro. Compania detine o fabrica in localitatea Bilbor si a vandut anul trecut aproximativ 8 milioane de sticle de apa minerala Bilbor.

URBB a demarat la finalul lui 2010 exportul de apa minerala Bilbor in Dubai, Abu Dhabi si Bahrain.

In prezent, compania exporta circa 5% din productie in tari precum Macedonia, Bulgaria, Albania, Georgia si Israel.

Portofoliul companiei cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini, respectiv apa minerala Bilbor. Compania are peste 800 de angajati.

Principalii competitori ai URBB sunt Ursus Breweries, Bergenbier SA, Heineken Romania si Romaqua Group.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri