Astfel, in 2009 CFR Marfa a inregistrat o pierdere de 341,95 milioane de lei si a transportat 29,5 milioane de tone de marfa, iar in 2010 a transportat 30,7 milioane tone.

"Fata de anul 2009, activitatea clientilor din industria metalurgica a crescut in 2010, ceea ce a determinat cresterea cu 39% a volumului de marfuri transportate din grupa metale comune si articole din metale comune. De asemenea, se constata aprecierea cu 56%, fata de anul 2009, a volumului de ingrasaminte chimice transportate, dupa ce principalii clienti care furnizeaza marfa la transport pe calea ferata si-au crescut productia fata de anul trecut".

Totodata, anul trecut si clientii din industria de prelucrare a lemnului si-au extins activitatea, ceea ce a dus la majorarea cu 37,5% a volumului de marfuri pe acest segment.

Cea mai mare pondere o are carbunele (63,26% din totalul cantitatii transportate), urmat la mare distanta de metalele comune si articolele din metale comune (5,9%), produsele petroliere (5,7%) si ingrasaminte (5,4%).

Pentru acest an, CFR Marfa estimeaza ca va transporta acelasi volum de marfa.

Citeste si:

"Aceasta presupunere se bazeaza pe estimarile Comisiei Nationale de Prognoza in ceea ce priveste evolutia productiei din principalele ramuri industriale care furnizeaza marfa la transport pe calea ferata, din agricultura si evolutia balantei comerciale a Romaniei", arata sursa citata.

Cifra de afaceri a companiei a scazut anul trecut cu 6,2%, de la 1,06 miliarde lei in 2009 la 993,61 milioane lei. Estimarea pentru acest an arata un rulaj in usoara crestere, la 1 miliard de lei.

CFR Marfa avea la finele anului trecut datorii la bugetul de stat de 352,63 milioane lei.

Operatorul mai precizeaza ca, desi atat anul 2009, cat si 2010 au fost "ani grei" pentru clientii companiei, niciunul dintre acestia nu a renuntat la contractele deja incheiate.