Afacerile din sectorul transportului de marfa au crescut anul trecut, dar specialistii estimeaza ca ritmul de crestere va frana din cauza drumurilor proaste, a cailor ferate inoperabile si a aglomeratiei din trafic, acestea fiind principalele probleme cu care se confrunta transportatorii, potrivit unui studiu realizat de KeysFin.

Anul trecut, afacerile din sectorul transporturilor de marfa au crescut cu 8% fata de 2016 si cu aproape 50% fata de 2013. Cele peste 32.000 de companii din acest sector au raportat afaceri de 53,8 miliarde de lei si un profit net de 2,9 miliarde de lei, in crestere cu 14,2% fata de anul precedent si aproape dublu fata de anul 2013, se arata in raportul KeysFin.

Potrivit analistilor, infrastructura deficitara a franat semnificativ afacerile din acest domeniu. "Pozitionarea geostrategica a Romaniei, la granita dintre Est si Vest, cu portul Constanta in prim-plan, indica un potential semnificativ pentru transportul de marfa din Romania. Drumurile proaste si infrastructura feroviara invechita afecteaza insa semnificativ sectorul transporturilor de marfa si nu numai, intreaga economie romaneasca. Pentru 2018 estimam, astfel, o crestere temperata a afacerilor in acest sector de 8,2%, la 58,1 miliarde de lei”, sustine Marius Cae, presedinte al Uniunii Societatilor de Expeditii din Romania.

Firmele din Bucuresti-Ilfov, cele mai mari afaceri in sectorul transportului de marfa

Companiile din Capitala au raportat anul trecut afaceri de 8,69 miliarde de lei, ceea ce reprezinta 16% din totalul business-ului la nivel national. In topul celor mai active zone de business urmeaza judetele Cluj (8,8%), Bihor (6,8%), Arges (6,5%) si Timis (6,2%). Impreuna, primele cinci judete au concentrat 44% din total in 2017, se arata in raportul KeysFin.

In industria transportatorilor de marfuri activeaza, in prezent, 15 companii mari, 381 medii 2452 companii mici si 29.835 de microintreprinderi.

Citeste si:
Transportul feroviar românesc deraiază și anul acesta de pe șinele...
Bugetele companiilor...

Cine transporta marfa in tara?

In 2017, firma Aquila Part Prod SRL a fost lider de piata, cu o cifra de afaceri de peste 906 milioane de lei (1,7% din total). Topul transportatorilor de marfa este completat de Carrion Expedition SRL, cu afaceri de 823 de milioane de lei, Grup Feroviar Roman SA (724 mil. lei), CFR Marfa SA (569 mil. lei), Schenker Logistics SA (569 mil. lei), Vos Logistics SA, Transmec SRL, Duvenbeck Logistik, TTS SA si Gefco SRL, toate cu afaceri sub 300 mil. lei. Cei mai mari 10 jucatori au generat afaceri de 3,75 miliarde de lei, adica 10% din total in 2017, conform studiului citat.

Datele arata, totodata, ca Transpeco SA a fost cel mai profitabil transportator de marfa din 2017, cu 32,7 mil. lei, urmat de North Star Shipping SRL, cu 26,6 mil. lei si Somesul Cald Productie SRL, cu un profit de 25,9 mil. lei.

In total, sectorul transporturilor de marfa si al caselor de expeditii angajeaza peste 173.000 de persoane, in crestere cu 4,7% fata de anul precedent, insa cu 3,9% mai putini decat in 2013. Cel mai mare angajator este CFR Marfa.

Potrivit datelor KeysFin, numarul firmelor de transport de marfa aflate in insolventa a crescut in 2017 la 405, iar in acest an trendul ar putea sa continue.

Citeste si:
Circa 30% dintre firmele românești de transport rutier nu vor face...
COVID-19 | Aproximativ 30%...

KeysFin este o companie care ofera servicii de business information si credit management dedicate mediului de afaceri.

Sursa foto: Shutterstock / lassedesignen

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Supraviețuirea afacerilor pe timp de pandemie: resurse pentru businessuri din UE
Setari Cookie-uri