Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a selectat companiile care vor proiecta si construi tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei, scrie Mediafax.
Astfel, constructia autostrazii Nadlac-Arad si a unui drum de legatura va fi realizata pentru primul lot (22 km) de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germana Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.

Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, in lungime de peste 25 kilometri.

Autostrada Lugoj-Deva, in lungime de 27,4 kilometri, va fi proiectata si executata tot de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
Lucrarile pentru autostrada Orastie-Sibiu (82 kilometri) au fost impartite in patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Al treilea lot, in lungime de 22 kilometri, a fost castigat de firma italiana Impregilo, valoarea contractului fiind de 604,79 milioane lei, iar ultimul lot (circa 17 kilometri) de asocierea italiano-romano Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom pentru 484,83 milioane lei.

"Ofertantii au la dispozitie zece zile pentru a contesta rezultatele licitatiilor", se arata intr-un comunicat al CNADNR.

Contractele fac parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si vor fi finantate de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune (85%) si de la bugetul de stat (15%).

Durata de proiectare si executie este de 30 de luni, din care 6 luni de proiectare si 24 de luni pentru executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnica (70%) si pretul (30%).

CNADNR a primit in total 64 de oferte de la consortii si companii interesate de constructia autostrazilor. Astfel, s-au inscris 15 ofertanti la autostrada Nadlac-Arad si drumul de legatura, 17 pentru constructia tronsonului Timisoara-Lugoj, 9 ofertanti pentru Lugoj-Deva si 23 pentru Orastie-Sibiu.

Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri