"Consumul in retail a scazut cu 9% in primul trimestru fata de trimestrul unu din 2010", a spus Dinu Patriciu, care controleaza compania de retail Mercadia Group.

Fondatorul Rompetrol a aratat ca statisticile oficiale, potrivit carora economia romaneasca a iesit din recesiune cu un plus de 0,6% a PIB in primul trimestru fata de precedentul, nu se reflecta in buzunarele romanilor.

"Consumul nu va creste nici peste un an", crede Dinu Patriciu, argumentand ca o revenire din criza se va observa atunci cand puterea de crestere va creste suficient de mult astfel incat sa-si poata permite achizitionarea de produse de lunga folosinta.

Omul de afaceri estimeaza ca 3-4% dintre romani cumpara produse scumpe, motiv pentru care in magazinul Macro, deschis saptamana aceasta la Brasov, se regasesc atat articole pentru "bogatii cu Jeep-uri", cat si pentru pensionarii care vin cu plasa la cumparaturi.

Mercadia Group, care detine si lantul de bacanii Mic.Ro, a investit 500.000 de euro intr-un prim magazin Macro, la Brasov.

Citeste si:

Pana la finele lui 2011, lantul Mic.Ro se va extinde de la 507 de unitati in prezent la 1.300 de magazine fixe, la care se vor adauga alte 1.000 mobile. Tot anul acesta, cele 53 de magazine MiniMax vor fi rebranduite sub numele Macro, astfel incat la final de 2011 vor exista 150 de magazine sub aceasta marca.

Mercadia Group are, in prezent, 5.500 de angajati, numarul lor urmand sa creasca la 10.000 pana la sfarsit de an.

Citeste aici mai multe detalii despre cum vrea Patriciu sa domine retailul local:

Cum vrea Patriciu sa domine retailul local

Cum vrea Patriciu sa domine retailul local