Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a mandatat, la finalul lunii iulie, asocierea PwC-D&B David si Baias-George Butunoiu sa recruteze managementul superior, respectiv directorii generali si membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea institutiei cu o cifra de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro.

Recrutarea managementului superior vizeaza companiile CFR SA (CFR Infrastructura), CFR Calatori, Tarom, CNADNR, Metrorex, Aeroporturi Bucuresti, Administratia Porturilor Maritime Constanta, Administratia Canalelor Navigabile, Aeroportul International Timisoara "Traian Vuia" si Telecomunicatii CFR.

Guvernul si-a asumat in negocierile cu FMI recrutarea unor manageri privati la mai multe companii.

Reprezentantii MTI nu au oferit informatii privind identitatea managerilor selectati pana la ora transmiterii acestei stiri.

Silaghi: "Gaurile" mentionate de Anca Boagiu dateaza din perioada 2009-2011

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a afirmat ca "gaurile" mentionate de Anca Boagiu, fost ministru de resort, dateaza din perioada 2009-2011 si au fost "scoase la lumina" de mai multe controale, care au relevat, printre altele, nereguli la CNADNR si CFR Infrastructura.

Citeste si:

"Referitor la «gaurile» mentionate de Anca Boagiu, facem precizarea ca acestea dateaza din perioada 2009 - 2011 si au fost scoase la lumina in urma controalelor efectuate atat intern (Corpul de Control al MTI), dar si de entitati din afara MTI (Corpul de Control al premierului, Curtea de Conturi a Romaniei). Cateva exemple de nereguli: la CNADNR - acceptare la plata a unor cantitati suplimentare de lucrari in valoare de 109,24 milioane lei, fara documente justificative, la CFR Infrastructura - prejudiciul patrimoniul public al statului cu suma de 42,5 milioane lei prin executare silita a 101,5 km cale ferata si exemplele pot continua", a afirmat Silaghi, intr-o declaratie de presa.

Boagiu a declarat, joi seara, la DIGI 24, ca premierul Victor Ponta a spus o minciuna sfruntata, intrucat "gaura" despre care a vorbit acesta si pe care ar fi lasat-o fostul Executiv este chiar cea data de actualul Guvern prin sistarea lucrarilor si platilor.

Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a fost redus, in urma rectificarii, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei, cea mai mare parte a banilor fiind taiati de la cofinantarea proiectelor cu fonduri externe nerambursabile postaderare, respectiv suma de 1,01 miliarde lei.

La sedinta de Guvern din 5 septembrie, premierul a spus ca Executivul nu a taiat finantarile din domeniul transporturilor pentru "nicio investitie buna". El a mai spus ca membrii fostului Guvern au lasat "o gaura" de 1,3 miliarde de lei la CNADNR.