Carnea de pasare este un aliment de baza pentru foarte multi romani, consumul crescind in fiecare an. Astfel, din 2000 si pina in prezent, in mediul urban aproape s-a triplat cantitatea de carne de pui vinduta in magazine, ajungind de la 12,3 kg/locuitor la 31,5 kg/locuitor. „Carnea in carcasa reprezinta jumatate din ceea ce se vinde in magazinele romanesti“, a aratat Gheorghe Antohi, presedintele Agricola International Bacau. El spune ca romanii consuma carne de pasare de trei-patru ori pe saptamina.

Cu toate acestea, in Romania carnea de pasare are mult mai putina cautare decit in tarile vestice, unde consumul anual atinge 92 kg/locuitor. „Tendinta europeana este de crestere a consumului de pasare si tara noastra nu face exceptie. In acest fel, anul trecut piata romaneasca a fost foarte buna pentru crescatorii de pasari, cea mai buna din ultimele decenii. Totusi, o mare parte din cantitatile comercializare vin din import“, a declarat Ioan Popa, directorul general al firmei Transavia. Romanii maninca anual 375.000 de tone de pui, din care 160.000 de tone vin din export. „Piata produselor avicole a fost anul trecut de 600 de milioane de euro, in crestere cu 7-8% fata de anul 2004“, a precizat Gheorghe Antohi.

Pulpele americane pierd teren

Produsele sanatoase au tot mai mare cautare, astfel incit produsele congelate au fost treptat abandonate si inlocuite cu cele refrigerate. „Daca in urma cu doar citiva ani dominatia puilor congelati era evidenta, in ultimul timp proportia s-a schimbat. Astfel, din totalul cantitatilor produse si distribuite de Transavia pe piata, 75-80% sint produse proaspete. Producatorii interni au constientizat ca pentru a oferi produse sanatoase si cu gust trebuie sa investeasca in tehnologii de productie a carnii de pasare refrigerata“, a spus Popa.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5175&art=12457&cHash=8115c145ec