Romanii care nu au fost contactati deja de vreun agent de vinzari pentru a li se detalia o anumita oferta de servicii sau produse sau nu au primit nici „un plic“ publicitar adresat lor au mari sanse sa se confrunte cu aceasta experienta destul de curind. Tara noastra este destul de in urma in ceea ce priveste formele marketingului direct, dar trendul este puternic ascendent.

Potrivit estimarilor Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD), in jur de 7 milioane de romani pot fi contactati oricind de un astfel de agent de vinzari pentru a li se face o oferta. „Chiar daca nu avem date foarte exacte, estimez ca la ora actuala in tara exista intre 50 si 100 de liste (singurul tip de baze de date care pot fi comercializate - n.red.), iar ca numar de persoane poate fi vorba despre 5-7 milioane“, ne-a declarat Mihai Petroff, presedintele ARMAD. Acest tip de baze de date se formeaza in urma promotiilor si a concursurilor organizate de diversi retaileri sau producatori.

Intre legal si ilegal

Numarul celor vizati de agentii de vinzari poate fi insa mult mai mare. Aceasta in conditiile in care „fiecare companie care se respecta detine propria baza de date cu clienti“, dupa cum mai spune Petroff. „Aceste numere de telefon pot fi obtinute si la recomandarea unor persoane, prin carti de vizita, dar nu inseamna ca vorbim despre o ilegalitate“, ne-a mai declarat presedintele ARMAD, potrivit caruia apelatul are dreptul sa stie care a fost sursa care a dezvaluit numarul de telefon.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6907&art=17446&cHash=9d216b5105