Consumatorul roman are la dispozitie posibilitatea de a face economii folosind sistemul american la cupoanele de reducere la bunurile de larg consum. Pentru prima serie de cupoane de reducere, compania CuponPro a semnat contracte cu sapte firme producatoare.

Cea de-a doua serie va aparea la 21 aprilie, si va cuprinde o lista mult mai larga de produse.
Cupoanele vor putea fi folosite atat in retelele de hipermarketuri, cat si in magazinele de proximitate, a declarat, ieri, Tudor Fulea, directorul general al CuponPro, singura conditie fiind ca magazinele respective sa aiba afisat insemnul companiei. In acest moment, sistemul este aplicabil in sase orase, in 620 de magazine, dintre care aproape 400 se afla in Bucuresti. Compania intentioneaza sa extinda acest sistem in fiecare oras din Romania, sperand ca pana in decembrie sa ajunga la 28.000 de magazine, investitie ce ar putea atinge suma de 1 milion de euro. Compania intentioneaza si o largire a gamei de produse vizate de aceste campanii, orientandu-se catre produse farmaceutice, cosmetice, electro-casnice, si produse auto. Prima serie va fi lansata la 14 aprilie, cand vor fi folosite doua milioane de cupoane.

Cumparatorii, producatorii, magazinele si presa scrisa, principalii beneficiari

Citeste si:

"Principalii patru beneficiari ai acestui sistem, care a fost inventat acum 100 de ani in Statele Unite, sunt cumparatorii, producatorii, magazinele si nu in ultimul rand presa scrisa", a declarat Tudor Fulea. Principala metoda de distributie a cupoanelor de reducere este presa scrisa, urmand ca ulterior sa se recurga la alte modalitati de distributie precum transmiterea direct prin posta, sau achizitionarea lor in magazine. In acest moment, cupoanele vor fi distribuite prin intermediul a patru cotidiane centrale si cinci ziare locale. Motivul principal care a dus la implicarea presei in sistemul de distributie a fost impactul de masa pe care il au ziarele si pe care compania si-l doreste la randul sau. In opinia directorului CuponPro, mass-media participanta in aceste campanii se poate numara printre beneficiari, datorita posibilei cresteri a tirajului, si implicit a publicitatii indirecte.

Conform statisticilor efectuate la nivel mondial, acest sistem a inregistrat un succes deosebit in majoritatea statelor europene, si pe continentul american. Astfel, in 2003 in Statele Unite au fost distribuite 314 miliarde de cupoane, din care au fost folosite 3,6 miliarde, in valoare totala de 29 de miliarde de dolari. Aceleasi statistici confirma faptul ca 87 la suta dintre americani folosesc cupoanele de reducere, in vreme ce companiile folosesc 52,2 la suta din bugetul de marketing pentru promotiile bazate pe cupoane de reducere.