Proprietarii navelor si operatorii portuari au inregistrat pierderi de sute de mii de dolari, deoarece operarea vapoarelor a fost mult intarziata tot week-endul trecut din cauza cetii care a persistat si luni, inoformeaza NewsIn. Reprezentantii Capitaniei Zonale Constanta (CZC) au declarat ca este posibil ca ceata sa reapara in cursul noptii, iar porturile maritme sa se inchida din nou.

in ultimele doua zile, Capitania a suspendat manevrele in porturi din cauza vizibilitatii scazute sub o suta de metri. Potrivit ofiterilor CZC, porturile maritime au fost neoperationale din cauza cetii si, drept urmare, nicio ambarcatiune nu a primit avizul de efectuare a manevrelor de intrare sau iesire din porturi, existand riscul producerii unor coliziuni.

Din cauza cetii, aprovizionarea platformelor de foraj marin s-a facut cu greutate. Pe toata durata fenomenului, vapoarele aflate in rada portului au trebuit sa asigure veghe continua la bord si sa emita semnale de ceata corespunzatoare.

Citeste si:

De asemenea, si traficul fluvial al convoaielor de barje pe Canalul Dunare - Marea Neagra a fost restrictionat. Potrivit purtatorului de cuvant al Administratiei Canalelor Navigabile (ACN), Adrian Pandici, in ultimele trei zile navigatia pe ambele canale (Canalul Dunare - Marea Neagra si Canalul Poarta Alba - Midia Navodari) s-a desfasurat cu restrictii din cauza cetii persistente si a inchiderii Portului fluvial Constanta - Sud Agigea.

Navele au stationat in amonte sau aval de ecluza Agigea, precum si in Porturile Basarabi si Medgidia. in aceasta toamna, a fost pentru prima data cand activitatea portuara a fost blocata pentru aproximativ 48 de ore din cauza cetii.