"Dupa ce s-a renegociat contractul, lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intarziate, dupa ce Bechtel s-a chinuit, trei luni, sa adune forta de munca si a reusit abia acum. Din aceasta cauza au fost inregistrate intarzieri", a precizat potrivit NewsIn ministrul delegat pentru lucrari publice si amenajarea teritoriului din cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Laszlo Borbely.

Borbely a mai spus ca lipsa fortei de munca a afectat sectorul constructiilor, motiv pentru care li s-a atras atentia patronatelor si sindicatelor ca ministerul nu poate interveni pentru rezolvarea situatiei. "Numarul muncitorilor romani care au plecat la munca in strainatate a crescut. Numai in constructii, in 1990 existau 700.000 de muncitori angajati de firmele de constructie in Romania, iar in 2006, numarul acestora s-a injumatatit", a subliniat ministrul delegat.

La sfarsitul lunii noiembrie, reprezentantii Bechtel au declarat ca cele doua tronsoane ale Autostrazii Transilvania la care se lucreaza in prezent, respectiv Campia Turzii-Gilau (52 de km) si Suplacul de Barcau-Bors (63), vor fi unite in 2011.

Citeste si:

Individual, cele doua tronsoane vor fi finalizate in 2009, respectiv primavara lui 2010, insa, conform oficialilor Bechtel, doar in 2011 se va face legatura intre ele. Potrivit directorului de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, in timp ce pe tronsonul din Cluj lucreaza 1.400 de persoane, in Bihor sunt doar 100, motiv pentru care lucrarile se desfasoara in ritm scazut. Pentru anul viitor, compania pregateste angajarea a 1.700 de persoane.

Cu privire la nemultumirile diferitelor autoritati fata de ritmul lucrarilor, Sgarcitu a invocat intarzierile inregistrate la imprumutul din care statul finanteaza o parte a lucrarii. “Atunci cand vorbim, de buget sunt doua componenete. Pentru a finanta un proiect trebuie ca el sa fie prins in bugetul consolidat al statului, iar in al doilea rand trebuie sa existe o sursa de finantare. Chiar daca in 2005 existau in buget 213 milioane, banii aceia nu au putut ajunge la noi pentru ca nu a existat o sursa. imprumutul a fost finalizat la sfarsitul lunii mai 2006 si de aceea lucrarile pe anul trecut au intarziat, pentru ca avansul a fost primit abia atunci”, declarase directorul de comunicare al companiei.

Conform datelor furnizate de companie, pina la sfarsitul lunii noiembrie au fost excavate peste un milion si jumatate de metri cubi de pamant, au fost executati mai mult de cinci kilometri de coloane forate, au fost turnate sute de mii de tone de beton, au fost confectionate mai mult de 100 de grinzi cu profil T, iar utilajele consuma un milion de litri de combustibil pe luna.