Dupa aderare, comertul intracomunitar va fi scutit de taxe vamale, astfel incat este de asteptat ca piata romaneasca sa fie invadata de produse agroalimentare la un pret comparativ cu cel al produselor romanesti ,dar mai frumos ambalate si deci cu imapct mai mare asupra cumparatorului. Prin urmare, producatorii romani vor fi pusi in situatia de a se conforma mecanismelor de piata si de a adapta preturile produselor la cerintele pietei, dar si calitatea.

Reprezentantii patronatelor din industria alimentara estimeaza ca intr-adevar va exista o concurenta accentuata pe piata romaneasca, dupa aderare, dar asta nu insemna ca preturile se vor diminua in mod obligatoriu.

Producatorii din sectorul avicol nu cred ca produsele se vor ieftini, chiar daca vor fi eliminate taxele vamale la importurile din tarile membre si concurenta va fi mai mare. "In Europa carnea de pasare este mai scumpa si nimeni nu o sa doreasca sa vanda la un pret mai mic in Romania", a declarat, pentru NewsIn, presedintele Transavia, Ioan Popa.

Citeste si:

Acesta a precizat ca nu se poate anticipa o eventuala crestere a pretului la carnea de pasare, dupa momentul aderarii. Mai mult, a spus Ioan Popa, piata este singura care stabileste pretul, daca ea nu te lasa, nu poti sa scumpesti marfa, pentru ca nu reusesti sa o vinzi.

Incepand cu mijlocul lunii august 2006, taxele vamale la importul de pulpa de pui sau bucati de pulpa a revenit la 45%, dupa ce in februarie guvernul a majorat aceste taxe la 70%. Aceasta masura a fost determinata de doua probleme majore inregistrate de sectorul avicol la inceputul anului. In primul rand, a fost vorba despre scaderea consumului de carne de pasare, in contextul aparitiei si extinderii gripei aviare pe teritoriul tarii. In al doilea rand, importurile de carne de pasare au crescut spectaculos, ajungand sa reprezinte 1/3 din consumul intern.

Presedintele Transavia, Ioan Popa, considera ca nu exista varianta sa ajunga pe piata romaneasca carne de pasare din tarile membre UE la un pret mai mic comparativ cu cel existent pe piata interna.