Cei doi oficiali au convenit marti ca "Romania sa contacteze expertii in impozitare ai Comisie Europene", pentru a gasi cea mai buna formula a taxei, astfel incat ea sa fie conforma cu prevederile europene. Purtatorul de cuvant Maria Assimakopoulou a precizat ca nu au stabilit un termen limita pana la care autoritatile de la Bucuresti sa contacteze expertii europeni.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a argumentat, in fata comisarului european necesitatea mentinerii taxei de prima inmatriculare, invocand protectia mediului si veniturile scazute ale romanilor. "Exista o intelegere a Comisiei Europene fata de necesitatea acordarii unei importante cuvenite protectie mediului inconjurator si fata de dorinta legitima a Guvernului de a nu transforma Romania intr-o zona de evacuare a rezidurilor industriale", a declarat Sebastian Vladescu, potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Finantelor.

"Pe de alta parte, nivelul scazut al veniturilor romanilor atat ca medie pe cap de locuitor, cat si pe anumite grupuri de populatie constituie o limitare solida in calea introducerii unor alte sisteme de taxare utilizate in alte state europene, sisteme care determina o imbunatatire a parcului auto si implicit o reducere a gradului de poluare cu implicatii favorabile asupra starii de sanatate a populatiei", a mai spus Vladescu.

"Discutia celor doi a fost una generala. Ministrul Vladescu i-a explicat comisarului Kovacs problemele pe care le implica schimbarea legislatiei, in timp ce comisarul european a subliniat ca Romania este stat membru UE si trebuie ca masurile luate sa nu fie discriminatorii", a spus purtatorul de cuvant al comisarului european, Maria Assimakopoulou, prezenta la intalnirea celor doi oficiali.

Citeste si:

Reprezentanta comisarului Kovacs a subliniat ca Romania poate pastra taxa, dar ca ea trebuie sa respecte doua principii: "sa fie proportionala cu vechimea masinii si sa nu discrimineze masinile la mana a doua sau aduse din strainatate". Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. Potrivit ministrului de finante insa, CE nu a contestat dreptul Romaniei de a institui aceasta taxa, ci modalitatea de calcul.

Din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi ajunge sa depaseasca valoarea reziduala a autoturismului, informeaza NewsIn.Taxa urmeaza sa fie modificata, astfel incat sa fie in conformitate cu legislatia europeana. Ministerul Finantelor a primit acordul reprezentantilor CE pentru taxa de inmatriculare, in vara, insa modul de calcul a fost modificat in Parlament, in timpul dezbaterilor asupra Codului Fiscal.

Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.