Taxa pentru prima inmatriculare e o chestiune pe care Romania va trebui sa o rezolve cu Uniunea Europeana, dar nici o masura protectionista nu e buna pe termen termen lung, deoarece cresterea economica este asociata cu competitia, a spus, Juan Jose Fernandez-Ansola, reprezentatul FMI.

"Daca un guvern implementeaza o masura protectionista de acest tip, pe termen lung, nu se va dovedi favorabila economiei. Cresterea economiei romanesti este asociata cu deschiderea in fata competitiei", a observat Fernandez-Ansola, reprezentatul Fondului Monetar International (FMI) pentru Romania si Bulgaria, potrivit NewsIn.

Comisia europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.