"Este un proiect industrial de anvergura. Urmarim efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere, nu ne concentram pe pret, luam in calcul efortul investitional al companiei care va fi de 675 milioane euro, cu 300 mii autoturisme produse anual si cu dublararea numarului de locuri de munca", a afirmat Tariceanu, citat de NewsIn.

Premierul a spus ca guvernul vrea sa creeze un al doilea pol al industriei auto in Romania. "Analistii economici considera ca industria auto este cel mai puternic motor al cresterii economice pentru ca un loc de munca in aceasta industrie genereaza alte patru in industriile conexe", a explicat acesta.

Guvernul este interesat sa acorde tot sprijinul companiei Ford, alaturi de care isi doreste un parteneriat, avand in vedere implicatiile economice ale privatizarii societatii de la Craiova, a mai precizat premierul. "Privatizarea Automobile Craiova este mai importanta decat cea a BCR, pentru care s-a obtinut o suma record in Europa de Sud Est, din perspectiva efectelor economice colaterale", a sustinut Tariceanu.

Presedintele Ford Europa, John Fleming, i-a prezentat, luni, premierului Tariceanu oferta tehnica a companiei Ford pentru pachetul de actiuni de 72,4% detinut de stat la Automobile Craiova.

Citeste si:

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova. Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pana pe 5 iulie.

Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian au renuntat, ulterior, sa se mai inscrie in cursa pentru privatizarea societatii romanesti. Negocierile de vanzare ar urma sa se incheie in septembrie 2007.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.