"Consultantul financiar ar putea oferi consultanta Fondului si pentru alte activitati necesare functionarii sale, incluzand si fara a se limita la evaluarea ulterioara a activitatii societatii de administrare selectate si la elaborarea politicii de investitii", mai arata comunicatul.

Procesul de selectie a consultantului financiar presupune trei etape. Prima etapa este cea de preselectie a candidatilor, care implica selectia a minim doi candidati si nu mai mult de patru.

In a doua faza vor participa candidatii selectati care semneaza un acord de confidentialitate cu Fondul si se va identifica sfera serviciilor de consultanta financiara apte sa raspunda necesitatilor Fondului, in baza carora candidatii vor elabora si vor depune oferta finala si stabilirea termenilor contractului de prestari-servicii care se va incheia.

In faza a treia vor fi evaluate ofertele finale depuse pe baza criteriului ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic si de selectare a consultantului cu care se va incheia contractul de prestari-servicii negociat si agreat in prealabil in cadrul etapei a doua a selectiei.

Vor fi admisi, in etapa a doua, consultanti financiari, persoane juridice care sunt recunoscute la nivel international, au avut in ultimii trei ani cel putin trei clienti a caror valoare a activelor detinute ori administrate depaseste 100 milioane euro pe client, au avut in 2005 si 2006 o cifra de afaceri de cel putin 50 milioane euro, se arata in comunicat.

Fondul admite asocierea mai multor entitati in vederea depunerii unei candidaturi sau oferte comune. Consultantul selectat va putea subcontracta o parte din serviciile de furnizat Fondului, de natura auxiliara, numai daca a prezentat in documentatia de selectie serviciile pe care urmeaza sa le sub-contracteze.

Candidaturile pot fi depuse pana la data de 25 ianuarie 2008, in limba romana si/sau engleza. Verificarea si analizarea documentelor de participare la selectie se va face pana in data de 1 februarie 2008, cand se va intocmi si comunica participantilor lista candidatilor acceptati.

Citeste si:

Fostul presedinte al consiliului de supraveghere al Fondului, Alexandru Paunescu, declarase anterior ca administratorul fondului va fi ales cel mai devreme in februarie - martie 2008 de catre Ministerul Economiei si Finantelor si isi va intra in atributii in cel mult o luna dupa selectie.

Fondul Proprietatea a devenit operational ca societate pe actiuni inregistrata la Registrul Comertului pe 29 decembrie 2005. Capitalul social al fondului este de 14,24 miliarde lei (circa 4,37 miliarde euro).

La finalul lui 2007, Fondul Proprietatea a inceput alegerea evaluatorului pentru activele Fondului, primul pas pentru listarea la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a acestuia.

In prezent, Fondul Proprietatea are detineri la 88 de companii, din care cele mai multe sunt din sectorul energetic. Paunescu, declarase pe 1 noiembrie, pentru NewsIn, ca institutia pe care o conduce si-ar putea mari participatia la unele din companiile la care are detineri.

Pana la listarea Fondului la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), fostii proprietari nu vor putea valorifica titlurile primite in contul despagubirilor. Ei pot, insa, opta pentru incasarea in numerar a cel mult 500.000 de lei din sumele cuvenite, iar pentru restul banilor trebuie sa astepte listarea Fondului, pentru a vinde actiunile pe piata de capital.

La inceputul lunii trecute, numarul actionarilor persoane fizice ai Fondului Proprietatea a ajuns la 3.006, iar valoarea actiunilor lor reprezinta 11,26% din capitalul social.

Planurile guvernului prevad listarea Fondului Proprietatea la Bursa de Valori Bucuresti si la o bursa internationala, din Londra sau New York.