"Aceasta masura da posibilitatea companiilor interesate sa-si pregateasca candidatura si sa obtina toate actele necesare inscrierii in competitie, in contextul revenirii activitatior economice la regim normal", se arata in comunicatul Fondului.

Procedura de achizitie aplicata este procedura licitatiei deschise.

Alegerea evaluatorului pentru activele Fondului este primul pas pentru listarea la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a acestuia. Dupa aceasta etapa, Ministerul Economiei si Finantelor trebuie sa desemneze un administrator al fondului.

Fostul presedinte al consiliului de supraveghere al Fondului, Alexandru Paunescu, declarase anterior, pentru NewsIn, ca administratorul fondului va fi ales cel mai devreme in februarie - martie 2008 de catre Ministerul Economiei si Finantelor si isi va intra in atributii in cel mult o luna dupa selectie.

Serviciile de evaluare pe care autoritatea contractanta intentioneaza sa le achizitioneze se vor executa pentru o categorie de participatii intr-o perioada de maxim 4 luni de la data intrarii in vigoare a contractului de servicii cu autoritatea contractanta si pentru alte doua categorii de participatii, intr-o perioada de maxim 3 luni de la data la care autoritatea contractanta va transmite ordinul de incepere a lucrarii.

Documentatia de atribuire poate fi obtinuta contra cost de la sediul FP incepand cu data de vineri, 30 noiembrie, iar ofertele se vor depune la registratura Fondului pana cel tarziu la data de 21 ianuarie, ora 12:00.

Cuantumul garantiei pentru participarea la procedura de achizitie este de 50. 000 lei.

Citeste si:

Valabilitatea minima acceptata a ofertelor este de 120 de zile lucratoare de la data deschiderii ofertelor.
La licitatie au dreptul sa participe numai ofertanti interni, care sa fie persoane juridice romane cu calitatea de evaluator, membri al ANEVAR definiti si calificati ca atare de legislatia romaneasca in vigoare. De asemenea, companiile respective trebuie inregistrate ca evaluatori la CNVM si sa fie autorizate conform reglementarilor legale sa desfasoare astfel de activitati in Romania.

Ofertantul va depune declaratie cuprinzand informatii referitoare la experienta, pregatirea profesionala si calificarea persoanelor din echipa propusa de ofertant pentru indeplinirea contractului de servicii. FP solicita ofertantilor sa depuna dovezi privind calificarea si experienta profesionala a persoanelor propuse pentru a face parte din echipa ofertantului.

Fondul Proprietatea, creat in 2005 ca solutie pentru despagubirea fostilor proprietari deposedati de regimul comunist carora nu li se mai pot restitui in natura averile confiscate, a devenit operational, ca societate pe actiuni inregistrata la Registrul Comertului, pe 29 decembrie 2005. Capitalul social al fondului este de 14,24 miliarde lei (4,37 miliarde euro).

In prezent, Fondul Proprietatea are detineri la 88 de companii, din care cele mai multe sunt din sectorul energetic, insa Paunescu, declarase pe 1 noiembrie, pentru NewsIn, ca institutia pe care o conduce si-ar putea mari participatia la unele din companiile la care are detineri.

Pana la listarea Fondului la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), fostii proprietari nu vor putea valorifica titlurile primite in contul despagubirilor. Ei pot, insa, opta pentru incasarea in numerar a cel mult 500.000 de lei din sumele cuvenite, iar pentru restul banilor trebuie sa astepte listarea Fondului, pentru a vinde actiunile pe piata de capital.

La inceputul acestei luni, numarul actionarilor persoane fizice ai Fondului Proprietatea a ajuns la 3.006, iar valoarea actiunilor lor reprezinta 11,26% din capitalul social.

Planurile guvernului prevad listarea Fondului Proprietatea la Bursa de Valori Bucuresti si la o bursa internationala, din Londra sau New York.