"Semnarea contractului va avea loc dupa aprobarea tranzactiei in AGA. Acordul de asociere este ultima etapa prevazuta in Programul de restructurare aprobat de AVAS pe anul 2008 pentru Santierul Naval Mangalia. Programul de restructurare a fost necesar deoarece: situatia economico-financiara a societatii s-a inrautatit si datoriile au crescut comparativ cu anul 2007; lipsa comenzilor a facut ca societatea sa functioneze sub pragul de rentabilitate; salariul mediu brut la nivelul santierului este foarte scazut raportat la oferta din zona, astfel incat o parte din forta de munca calificata a plecat; lipsesc resursele pentru pastrarea inventarului pentru productia de aparare si lipsesc resursele financiare pentru realizarea de investitii in vederea cresterii atractivitatii la privatizare", a anuntat AVAS, printr-un comunicat de presa.

Ca urmare a aprobarii programului de restructurare, in data de 25 februarie 2008 societatea a publicat cererea de asociere. La termenul limita de depunere a ofertelor a fost inregistrata o singura oferta din partea firmei Lurssen Lar Investment GmbH. Comisia de selectie si evaluare a ofertelor a constatat ca firma LAR a indeplinit criteriile de calificare stabilite prin grila de punctare a continutului ofertei tehnico-economice si a admis firma care a depus oferta pentru continuarea negocierilor, potrivit autoritatii.

AVAS, actionarul majoritar al Santierului Naval Mangalia, urma sa decida in aceste zile situatia santierului si s-a discutat o asociere in participatiune intre santier si compania germana Lurssen Lar Investment GmbH, potrivit datelor furnizate la 25 august agentiei NewsIn de Directia Relatii Publice a AVAS.

Statul roman, prin AVAS, detine intreg pachetul de actiuni al santierului. Activitatea principala a Santierului Naval Mangalia consta in constructii si reparatii de nave.