„In general am o parere buna despre sindicalisti si protestele lor. Nu stiu ce spun oamenii care circula cu trenul, despre acest lucru”, a spus Berceanu (foto), citat de NewsIn.

Ministrul a atacat conducerea CFR, pe care o acuza de lipsa unui management eficient. „Ei vor mereu ca statul sa subventioneze si sa faca investitii in CFR, dar apoi nimeni sa nu-i intrebe cum au cheltuit banii. Si, daca se poate, 90% din acesti bani sa mearga pe salarii si prime”, a spus ministrul.

Radu Berceanu le-a atras atentia sindicalistilor ca trebuie sa aiba si obligatii, nu doar drepturi.

„Trebuie sa inteleaga si ei ca exista drepturi, dar si obligatii. Cand intarzie un tren sau e mizerie in trenuri, e vinovat ministrul, ei nu sunt vinovati deloc. In schimb, cand vine vorba despre salarii, atunci fac greve si proteste. Le-am oferit sindicalistilor doua variante extreme: sa le ramana salariile la nivelul actual, si atunci sa mai dea afara din oameni, sau sa ramana oamenii si sa micsoreze salariile. Ei pot alege varianta care o vor, intre aceste doua extreme”.

Acesta a adaugat ca in acest moment s-ar impune o scadere a fondului de salarii cu aproximativ 20%.

„Fondul de salarii ar trebui sa fie putin mai mic. Oricum, in CFR s-au facut multe angajari nejustificate”, a completat ministrul transporturilor. El a mai spus ca societatea ar trebui sa echilibreze balanta de venituri si cheltuieli si abia apoi sa ceara salarii mai mari.

„Reducerea fondului de salarii nu este singura modalitate prin care ar putea creste veniturile companiei. Poate ar trebui ca nasii sa bage mai putini bani in buzunar, sa se vand mai multe bilele, si atunci ar fi si fonduri mai mari pentru salarii”, a mai spus Radu Berceanu.

Centura Sibiului va fi gata pana la finalul anului viitor

Berceanu a declarat ca centura ocolitoare a orasului va fi finalizata pana la sfarsitul anului viitor, dar nu crede in construirea drumurilor expres anuntate de predecesorul sau, liberalul Ludovic Orban.

„Pot sa le promit sibienilor ca pana in anul 2011 vor avea centura ocolitoare. Primul sector va fi finalizat in 31 ianuarie 2010, iar cel de-al doilea pana la finalul aceluiasi an”, a declarat Radu Berceanu.

Acesta a precizat ca a discutat cu constructorii si, cu toate ca sunt mici intarzieri, termenul de finalizare al sectorului 1 va fi respectat.

„Pana la sfarsitul acestui an se va finaliza licitatia pentru sectorul 2 al centurii, iar in martie 2010, in functie de vreme, vor demara si lucrarile propriu-zise”, a adaugat Berceanu.

Acesta a spus ca rectificarea bugetara prin care 23 milioane de lei au fost luate de la centura Sibiului vor veni inapoi atunci cand va fi nevoie. „Acei bani erau destinati exproprierilor pentru sectorul doi al centurii si nu puteau fi cheltuiti acum. Din acest motiv i-am mutat pentru exproprierile pentru drumul Drobeta Turnu Severin – Lugoj Lugoj, iar cand va fi nevoie de ei la Sibiu, vor veni”.

Ministrul Transporturilor a precizat, insa, ca nu vede utilitatea realizarii drumurilor expres. „Acest proiect mi se pare un mod foarte inteligent de a baga bani in proiecte pentru drumuri care sa lege niste autostrazi care nu exista si care nu stim cand vor fi realizate. Abia dupa ce vom avea autostrazi aceste drumuri expres vor fi utile, si merita sa ne ocupam de ele, dar pana atunci nu are rost sa cheltuim banii”, a spus Berceanu.