"Din statistica FORT rezulta ca cele mai afectate sunt transporturile rutiere specializate pentru un anumit tip de productie cum ar fi transporturile frigo, materiale de constructii, textile, etc. In acelasi timp si transporturile de marfuri generale in afara Romaniei sunt afectate de lipsa exporturilor si importurilor, acestea scazand cu pana la 60 % fata de perioada similara a anului trecut. La transportul de persoane scaderea este de 40%.

Luna august aduce, din pacate, un nou val masiv de falimente in randul transportatorilor de marfuri generale", a declarat Hagiu, relateaza NewsIn.

Potrivit acestuia, transportatorii au inregistrat in S1 2009 pierderi din cifra de afaceri de peste 40%. In plus, transportatorii au ajuns sa plateasca 1.500 de euro/an pe rovinieta.

De asemenea, Hagiu a subliniat ca in 2008 taxa de drum reprezenta aproximativ 2 % din cifra de afaceri a unui transportator in timp ce acum ea se situeaza aproape de 10 % si acest exemplu se poate extinde la toate taxele suportate de catre transportatori.

"Un alt aspect important ce afecteaza grav acest sector de activitate este neplata subventiilor acordate unor categorii sociale defavorizate, lucru ce apasa tot pe umerii transportatorului de persoane ce acumuleaza datorii atat fata de furnizori, cat si fata de bugetul de stat. In acest moment Ministerul de Finante are cinci luni intarziere la plata deconturilor pentru biletele subventionate. In randul transportatorilor de calatori domneste o mare incertitudine in ceea ce priveste planurile actualului guvern ce oscileaza intre liberalizarea sau concesionarea traseelor pentru transportul de calatori" a precizat presedintele FORT.

Transportatorii sustin ca lipsa masurilor economice reale care sa sprijine mentinerea afacerilor in domeniu umbreste chiar si modificarile legislative atat de necesare, elaborate anul acesta de catre Ministerul Transporturilor impreuna cu patronatele si sindicatele.