"Prin acest amendament s-a agreat extinderea perioadei de tragere pana la data de 31.12.2009 si anularea sumei de 35 milioane USD din imprumut", se arata in proiectul de Hotarare a Guvernului privind aprobarea amendamentelor la Acordul de imprumut dintre Romania si BIRD, publicat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice (MFP), potrivit NewsIn.

Costul total al proiectului prevazut initial era de 225 milioane dolari, din care 180 milioane dolari reprezentau imprumutul BIRD, iar 45 milioane dolari era contributia Romaniei.

MFP precizeaza ca proiectul este destinat activitatilor de intretinere a infrastructurii publice si este structurat in doua parti, de cate 112,5 milioane dolari fiecare, ce vizeaza pe de o parte sectorul rutier, iar pe de alta parte sectorul feroviar.

Valoarea platilor din componenta rutiera a imprumutului efectuate pana la 31 mai 2009 este de numai 39,3 milioane dolari, iar cea a platilor efectuate din componenta feroviara este de 12,1 milioane dolari pana la aceeasi data.

Potrivit Finantelor, echipa Bancii Mondiale a confirmat capacitatea CFR si a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) de a implementa proiectul si de a absorbi 55 milioane dolari, respectiv 90 milioane dolari din acest imprumut pana la finalul anului, insa numai in conditiile majorarii alocatiilor bugetare (fie prin realocare de fonduri, fie prin suplimentare).

"Mentionam ca acest amendament nu este de natura sa duca la sporirea obligatiilor financiare initiale ale Romaniei fata de BIRD", se mai precizeaza in document.