Dintre companiile care au raspuns, aproximativ 68% au fost din mediul urban, a declarat Dan Barna, mamaging partener al companiei in cadrul evenimentului "Mediafax Talks about SMEs: Strategii de dezvoltare a IMM-urilor", organizat de Mediafax.

In jur de 32% dintre participanti la studiu au incercat sa obtina finantare in cadrul Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU), 27% prin Programul Operational Regional (POR), 24% prin Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR), 12% prin intermediul Programului Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice (POSCCE) si 5% in cadrul altor programe.

Probleme ale beneficiarilor POSDRU:

-intarzieri in virarea prefinantarilor si a rambursarilor (de exemplu, in cadrul programului POSDRU 6.2 au fost inregistrate intarzieri de pana la 120 zile la primirea prefinantarii, in timp ce termenul contractual era de 15 zile)

-lipsa de transparenta in comunicarea cu beneficiarii (in cadrul proiectului POSDRU 6.1, un beneficiar nu a primit raspuns la cererile de act aditional mai mult de 135 de zile, iar termenul contractual era de 30 zile)

-birocratie excesiva (de exemplu, o companie a raportat 9 bibliorafturi de anexe la un proiect de cursuri pentru personal medical in cadrul proiectului POSDRU3.2)

Probleme ale beneficiarilor POR
:

-birocratie excesiva. De exemplu, clarificarile pentru semnarea unui contract in cadrul programului POR DMI 5.3 au insemnat 30 de bibliorafturi.

-lipsa unui calendar clar privind fiecare etapa de evaluare

Citeste si:

Probleme ale beneficiarilor POSCCE:

-intarzieri in procesarea /virarea rambursarilor. Unii beneficiari au intampinat intarzieri de 15 luni la plata rambursarii, iar contractul prevedea 90 de zile.

-lipsa de predictibilitate - perioade lungi intre aprobarea proiectelor si contractarea acestora

- amanarea repetata a lansarii anumitor apeluri de proiecte

Probleme ale beneficiarilor PNDR:

-rebirocratizare

-imposibilitatea accesarii de credite

-dobanzi mari la creditele obtinute