Dacia has been the brand with the most powerful media presence in 2009, followed by Renault, Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Opel, Toyota and Ferrari, according to an analysis carried out by Mediafax.
The print media accounted for the biggest share of car brands’ overall media presence – 60%, beating the other two traditional channels, TV and radio.

Dacia took the first spot with 11% of total mentions.

Dacia (10,9%), Renault (8,3%), Ford (6,7%), Volkswagen (6,3%), BMW (4,8%), Mercedes (4,7%), Audi (4,4%), Opel (4%), Toyota (3,8%), Ferrari (3,6%), took a collective 57.5% of total mentions, and the remaining 47.3% are shared by other 34 car brands.

Broken down by media channels, print generates the highest number of mentions. Compared to radio and TV, the print accounts for 60-89% of total mentions. The biggest share is recorded by Audi – 89% of mentions in the print medium.

TV medium accounts for 8-27% of total number of mentions of a car brand, while radio takes 3-18%.

Dacia had 27% of total mentions in the TV channel – 27%, while Ferrari had 18% on radio.

Mediafax analyzed 46,000 mentions of 44 car brands during January 1 – December 31, 2009. 152 national publications have been monitored (dailies, weeklies, bi-monthly, and monthly), 12 TV channels and 8 radio channels.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri