Inainte de inceperea crizei, Volksbank era interesata mai degraba de componenta de creditare, iar finantarile veneau de la banca – mama, in timp ce atragerea depozitelor de la clienti era trecuta pe planul secund. Criza insa a scumpit si a diminuat liniile de credit de la actionarul principal si a determinat banca sa-si majoreze baza de clienti care economisesc.

„Resursele pentru diminuarea raportului credite/depozite pot fi obtinute prin cresterea bazei de clienti. Pana in 2015 vrem sa ne triplam numarul de clienti. In prezent, avem 140.000 de clienti pe partea de retail si 3.000 pe segmentul corporate”, a explicat Cojocaru.

Acesta a mentionat ca Volksbank si-a schimbat strategia si ca banca va acorda atentie in egala masura atat activitatilor de economisire, cat si celor de creditare.

Citeste si:

Institutia de credit a reluat de curand activitatea de creditarea prin lansarea unui imprumut ipotecar cu dobanzi de 6,99% la euro si de 9,6% la lei. Pe partea de economisire, banca a lansat un plan de economii pe cinci ani cu o dobanda de 7% in primul an si cu bonusuri cuprinse intre 7,5% si 15% din dobanzi in functie de maturitatea produsului.

Presedintele Volksbank Romania, Johann Lurf, a declarat ca banca ar putea primi o majorare de capital, cuprinsa intre 100 si 200 milioane euro, pentru a acoperi pierderile din anii trecuti.

„Ne-am curatat portofoliul de credit in ultimii doi ani cand nu am acordat imprumuturi. Prin acesta majorare de capital, indicatorul de solvabilitate va creste la 18%, calculat in contabilitatea locala, si vom fi astfel pregatiti in eventualitatea unui an dificil”, a completat Lurf.

Volksbank a inchis de la inceputul anului 42 de unitati, in prezent avand 140 de sucursale, iar oficialii bancii au anuntat ca reteaua este dinamica, adica „poate creste sau scadea in functie de evolutia afacerilor”.

Volksbank Romania a intrat pe piata romaneasca in luna mai a anului 2000. Principalii actionari ai bancii sunt Osterreichische Volksbanken-AG, DZ Bank WGZ Bank si Banque Federale des Banques Populaires.