Bavaria Leasing se va refinanta de la institutii straine intrucat ii este dificila atragerea de fonduri substantiale de la bancile romanesti, a declarat agentiei Mediafax Michael Schmidt, directorul general Automobile Bavaria, importatorul marcilor BMW, Mini, Rolls Royce si MAN in Romania.

"Fiecare banca are societatea ei de leasing si exista o rivalitate fata de cele controlate de importatorii auto. Pentru Bavaria Leasing, ne-am refinantat de la toate bancile, dar fiecare acorda o suma destul de mica pentru ca vrea sa faca business prin divizia ei de leasing. De aceea, am demarat procedurile sa obtinem refinantare de la fonduri din strainatate, dobanda fiind mult mai mica decat in Romania", a spus Schmidt.

Oficialul spune ca potentialul volumului de vanzari prin Bavaria Leasing ar fi destul de ridicat incat sa absoarba fonduri de 50 de milioane de euro, daca societatea ar dispune de aceasta suma. Societatea a incheiat anul trecut 600 de contracte cu o valoare totala de 12 milioane de euro, aproape dublu fata de realizarile obtinute in anul precedent.
"Avand in vedere ca in 2004 am inceput activitatea in luna mai, sigur ca am obtinut o crestere destul de mare, pe care ne propunem sa o pastram si anul acesta. Estimam o valoare a contractelor de 20 de milioane de euro", a adaugat Schmidt.

14 milioane euro contracte leasing pentru masini

Din totalul contractelor de leasing, 70% au reprezentat masini comercializate din portofoliul Automobile Bavaria, reprezentand o valoare de 14 milioane de euro, iar restul de la alti dealeri sau producatori auto.

Citeste si:

"Majoritatea clientilor care au apelat la serviciile Bavaria Leasing sunt companii (90%), insa exista si persoane fizice care urmeaza tendinta de a cumpara in leasing, desi ii dezavantajeaza pentru ca astfel pierd TVA", a afirmat directorul general.

El apreciaza ca, in urmatorii trei-patru ani, divizia de leasing poate atinge nivelul de 100 de milioane de euro aferent valorii contractelor noi incheiate.

"Ne propunem o crestere mai mare a vanzarilor si pentru aceasta avem nevoie de o crestere a refinantarilor. De asemenea, vrem sa ne dezvoltam si pe orizontala, adica in ceea ce priveste personalul si punctele de lucru, vizand sa avem la fiecare dealer propriu cate un om de la Bavaria Leasing pentru a se derula cat mai repede toate operatiunile", a mai spus Schmidt. Majoritatea masinilor vandute de importator sunt achizitionate in leasing, cu o pondere de 80% in totalul contractelor, restul de 20% fiind cumparate cu bani lichizi.