"La numai doua luni de la adoptarea primului pachet pentru simplificare, incepem sa vedem primele rezultate: mai putine documente pe care oamenii trebuie sa le aduca la institutii, mai putine drumuri la ghisee, mai putine cheltuieli. Reducerea birocratiei este un proces de durata si, totodata, un proces ireversibil. Am incredere ca, treptat, toate institutiile vor intelege importanta unei relatii mai prietenoase cu oamenii si ca relatia dintre cetateni si autoritati va fi deveni una corecta, normala, egala", a spus premierul Dacian Ciolos, potrivit unui comunicat de presa al Executivului, citat de News.ro.

Masurile de simplificare a relatiei dintre cetateni si administratie adoptate de Guvernul Dacian Ciolos sunt in proces avansat de implementare la nivelul institutiilor din administratia centrala, arata un prim bilant al acestui pachet legislativ, discutat in cadrul unei sedinte speciale de Guvern pe tema evaluarii implementarii masurilor de debirocratizare la nivelul adiministratie publice.

Potrivit sursei citate, demersurile pentru debirocratizare, incluse in acest pachet, includ acceptarea copiei dupa buletin prin email, eliminarea copiilor legalizate ale documentelor, furnizarea unor adrese de email pentru comunicarea electronica cu cetatenii, punerea la dispozitie a unor metode alternative de plata pentru serviciile publice, pe langa plata in numerar la ghiseu.

Astfel, conform sursei citate, ca urmare a implementarii masurilor de debirocratizare, a fost lansata noua platforma www.edirect.e-guvernare.ro urmand sa fie stabilit cu fiecare minister metodele prin care vor fi publicate informatiile pe platforma.

Totodata, masura eliminarii cerintei de depunere a copiilor legalizate dupa documente a avut ca rezultat, dupa doua luni, eliminarea copiilor legalizate de ctare scoli.

”Masura a fost implementata si de alte institutii: Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a transmis instructiuni in reteaua consulara pentru eliminarea cerintei copiei legalizate; Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a implementat total obligatia si si-a schimbat procedurile. Centralizarea la nivelul Cancelariei Prim-ministrului arata ca trebuie modificate peste 400 de Hotarari de Guvern pentru a elimina copiile legalizate la nivelul administratiei centrale”, se arata in comunicatul de presa al Guvernului.

Citeste si:

Potrivit surse citate, masura privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de la unitatile de politie competente cu acordul expres al persoanei, acolo unde institutia/autoritatea publica solicita cazierul judiciar a avut ca rezultat, in perioada mentionata, MAI a informat unitatile de politie cu privire la solicitarea cazierului judiciar de catre institutii direct de la acestea.

”MAI a trimis ministerelor o solicitare pentru a putea informatiza procedura de obtinere a cazierului intre institutii cu acordul persoanei. Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a intocmit formulare pentru manifestarea consimtamantului”, se mai arata in comunicat.

Ca urmare a masurii privind obligatia folosirii cu precadere de mijloace electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, daca beneficiarul detine o adresa de email si este de acord sa o comunice, Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) comunica electronic cu beneficiarii, iar la Ministerul Muncii, in cazul solicitarii indemnizatiilor pentru cresterea copilului, pot fi furnizate anumite informatii via e-mail. De asemenea, in cadrul MAE, serviciile consulare sunt complet informatizate.

Totodata, prin obligatia de a oferi metode alternative de plata a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plata, MAE a implementat POS-uri la majoritatea misiunilor diplomatice, urmand instalarea si a altora, in luna septembrie, ONRC definitiveaza un sistem de e-payment pentru plata prin mijloace electronice, Ministerul Finantelor Publice (MFP), prin Trezorerie, a introdus POS-uri la nivel de ghisee, urmand a fi introdusa facilitatea de plata online a taxelor si impozitelor.

Guvernul a aprobat, pe 27 iulie, Strategia pentru dezvoltarea functiei publice (SDFP) pentru 2016-2020 care prevede, printre altele, un set de actiunii pentru imbunatatirea performantei profesionale, transparenta ori prevenirea coruptiei in administratie.