ING Bank a extins incepand cu trimestrul 4 de anul trecut gama de servicii pe care clientii le pot accesa online, acestia putand cumpara din aplicatia Home'Bank atat unitati la fondurile de investitii, cat si credite de nevoi personale.

"Pana la sfarsitul anului, peste 400 clienti au cumparat online credite de nevoi personale, in valoare totala de 5 milioane lei. In ultimele trei luni ale 2016, peste 1.200 clienti au cumparat online fonduri mutuale, reprezentand 15% din totalul tranzactiilor cu acest produs", se arata in comunicatul bancii de la prezentarea rezultatelor financiare.

In ceea ce priveste creditarea online, CEO-ul bancii nu a precizat care va fi solutia gasita in ceea ce priveste semnatura electronica, aceasta fiind cea mai mare provocare a bancilor atunci cand vor sa isi mute spre digital unele dintre servicii. Normele BNR ar permite cel putin teoretic incheierea de contracte de credit pe baza de semnatura calificata , dar exista multe prevederi neclare care au tinut bancile pe loc la capitolul creditare online.

Platile contactless au explodat. Urmeaza platile mobile?

Anul trecut, platile contactless pe cardurile ING Bank au crescut cu 400%, ajungand la 28 de milioane de tranzactii, in timp ce toate tranzactiile la comercianti s-au ridicat la 69 de milioane, mai mari cu 45% fata de 2015.

"Probabil ca ar trebui sa treaca 3-4 ani de cresteri solide pe zona contactless inainte ca platile mobile sa fie o solutie de succes. Sigur, exista Apple Pay si povesti de succes in Coreea (de Sud - n.r.), dar in rest cifrele nu se apropie de ceea ce genereaza cardurile contactless", a subliniat Michal Szczurek (foto), CEO ING Bank Romania.

Totusi, seful ING spune ca vor testa cel mai probabil solutia de mobile payments implementata la nivelul grupului, disponibila pe platforma Android, fara sa aloce resurse pentru o solutie personalizata pentru piata din Romania. Printre prioritatile bancii olandeze in acest an se numara digitalizarea, automatizarea si scalabilitatea, dar si cresterea numarului de clienti activi si imbunatatirea experientei acestora.

Anul trecut, banca a raportat 20 de milioane de interactiuni digitale, foarte multi clienti apeland deja doar la mobile banking pentru tranzactii, interogari si chiar accesarea de credite online.