ING Bank lucreaza la o solutie prin care sa extinda la scara mare creditarea online, in contextul in care in ultimul trimestru al anului 2016 a acordat credite de consum online de 5 milioane lei catre 400 de clienti. Totusi, o limitare importanta in mutarea spre digital a serviciilor de creditare este semnatura electronica, insa seful ING Romania a anuntat ca in foarte scurt timp ar putea sa comunice solutia gasita in sensul armonizarii cu legislatia semnaturii digitale.

ING Bank a extins incepand cu trimestrul 4 de anul trecut gama de servicii pe care clientii le pot accesa online, acestia putand cumpara din aplicatia Home'Bank atat unitati la fondurile de investitii, cat si credite de nevoi personale.

"Pana la sfarsitul anului, peste 400 clienti au cumparat online credite de nevoi personale, in valoare totala de 5 milioane lei. In ultimele trei luni ale 2016, peste 1.200 clienti au cumparat online fonduri mutuale, reprezentand 15% din totalul tranzactiilor cu acest produs", se arata in comunicatul bancii de la prezentarea rezultatelor financiare.

In ceea ce priveste creditarea online, CEO-ul bancii nu a precizat care va fi solutia gasita in ceea ce priveste semnatura electronica, aceasta fiind cea mai mare provocare a bancilor atunci cand vor sa isi mute spre digital unele dintre servicii. Normele BNR ar permite cel putin teoretic incheierea de contracte de credit pe baza de semnatura calificata , dar exista multe prevederi neclare care au tinut bancile pe loc la capitolul creditare online.

Platile contactless au explodat. Urmeaza platile mobile?

Anul trecut, platile contactless pe cardurile ING Bank au crescut cu 400%, ajungand la 28 de milioane de tranzactii, in timp ce toate tranzactiile la comercianti s-au ridicat la 69 de milioane, mai mari cu 45% fata de 2015.

"Probabil ca ar trebui sa treaca 3-4 ani de cresteri solide pe zona contactless inainte ca platile mobile sa fie o solutie de succes. Sigur, exista Apple Pay si povesti de succes in Coreea (de Sud - n.r.), dar in rest cifrele nu se apropie de ceea ce genereaza cardurile contactless", a subliniat Michal Szczurek (foto), CEO ING Bank Romania.

Totusi, seful ING spune ca vor testa cel mai probabil solutia de mobile payments implementata la nivelul grupului, disponibila pe platforma Android, fara sa aloce resurse pentru o solutie personalizata pentru piata din Romania. Printre prioritatile bancii olandeze in acest an se numara digitalizarea, automatizarea si scalabilitatea, dar si cresterea numarului de clienti activi si imbunatatirea experientei acestora.

Anul trecut, banca a raportat 20 de milioane de interactiuni digitale, foarte multi clienti apeland deja doar la mobile banking pentru tranzactii, interogari si chiar accesarea de credite online.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri