In primavara, Finantele au transmis Comisiei Europene un studiu pe aceeasi tema realizat de Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto. Comisia a cerut mai multe documente realizate de organizatii independente pentru a avea termeni de comparatie la datele Finantelor. Potrivit acelorasi surse, evaluarile USARR sunt foarte apropiate de cele ale Finantelor.
Taxa de inmatriculare auto a devenit, din martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului declansata de Comisia Europeana.
Corespondenta si negocierile dintre autoritatile de la Bucuresti si reprezentantii Comisiei Europene au inceput imediat dupa initierea procedurii. CE a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.
Potrivit procedurii, guvernul roman avea la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa auto conform cerintelor CE, inainte ca forul european sa treaca la a doua etapa care consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie, "reasoned opinion". Aceasta contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. In urma discutiilor cu partea romana, CE a considerat ca nu este inca necesar sa avanseze procedura care va inceta numai dupa ce legislatia romaneasca va fi aliniata dispozitiilor europene.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: